توسعه کشت سماق و پسته در استان اردبیل


مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: می‌کوشیم در سال آتی نیز کشت سماق و بنه را در سطح استان توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، «شهامت هدایت» در نشست خبری با اصحاب‌رسانه و مطبوعات در اردبیل با تأکید ویژه به نیاز ویژه انسان به امنیت غذایی، گفت: لازمه این امنیت توسعه و پایداری منابع‌طبیعی است.

وی با بیان این‌که امنیت غذایی برای نسل حاضر و آینده یک ضرورت است، افزود: دستاوردها و راهکارهای علمی باید با فعالیت‌های اجرایی عجین شود.

هدایت با بیان این‌که با توجه به مقارن شدن هفته منابع‌طبیعی با 22 اسفند روز شهدا، همه عملیات احیا جنگل‌کاری با نام شهدا انجام می‌گیرد، تصریح کرد: هم‌چنین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در همه شهرهای استان در هفته منابع‌طبیعی نسبت به برگزار ی یادواره‌های شهدا اقدام می‌کنیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افزایش 59 درصدی بودجه امسال این اداره کل نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری اعتبارات ملی و استانی این اداره‌کل هشت میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های تهیه شده برای سال آینده نیز، حدود 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

هدایت با بیان این‌که در هفته منابع‌طبیعی امسال 45 هکتار جنگل‌کاری در سطح استان افتتاح می‌شود، گفت: هم‌چنین 30 هکتار جنگل‌کاری اقتصادی با استفاده گونه سماق برای اولین بار در استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: می‌کوشیم در سال آتی نیز کشت سماق و بنه را در سطح استان توسعه دهیم.

وی با بیان این‌که هشت طرح آبخیزداری با اعتبار 553 میلیون تومان در هفته آتی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: این طرح‌ها در حوضه‌های آبخیز درویش‌چایی، پناه‌رود، آرپاچایی نمین و انارچایی مشگین‌شهر با هدف اجرای پروژه‌های منابع‌طبیعی و سایر طرح‌های اجرایی منطقه در یک قالب انجام شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برداشت سماق در استان کردستان