آواتار مجازی قلب برای درمان بیماری‌های مادرزادی


تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه کینگز کالج لندن به بررسی قلب‌های مجازی برای کمک به درمان نقص‌های جدی مادرزادی قلب پرداخته که بر هزاران نوزاد تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، بیماری سندرم قلب چپ هیپوپلازی (HLHS) سالانه حدود 5000 نوزاد را به خود مبتلا می‌کند.

در نوزادان مبتلا به این نقص، ساختارهای درون قلب از جمله بطن چپ، دریچه میترال و دریچه آئورت در دوران بارداری شکل نمی‌گیرند یا بقدری کوچک هستند که بدرستی کار نمی‌کنند. این امر، کار پمپاژ خون غنی از اکسیژن در سراسر بدن را برای قلب دشوار کرده و منجر به مشکلات تنفسی، نبض ضعیف و پوست آبی رنگ می‌شود.

هنوز عوامل دخیل در بروز این نقص شناخته نشده اما پیشرفتهای اخیر در عمل جراحی، عملکرد پزشکان در رویایی با آن را ارتقا بخشیده است. اگرچه با وجود این پیشرفت‌ها، هنوز تعداد زیادی از کودکان جان خود را از دست می‌دهند یا تا پایان عمرشان علیرغم انجام چندین عمل جراحی در سال‌های اولیه حیات برای کنترل بیماری، بشدت تحت تاثیر آن قرار خواهند داشت.

در شرایط عادی، جراحان امیدوار به درمان این بیماری، در برابر تغییراتی که توسط این نقص نمایش داده می‌شود، ناتوان هستند و نمی‌دانند کدام درمان برای بیمار بهترین تاثیر را خواهد داشت.

تحقیق جدید سطح دقیقی از درک بیماری را بر یک مبنای مورد به مورد به جراحان ارائه خواهد کرد. در این مطالعه، تحلیلی از اسکن ام‌آرآی جمع‌آوری شده از 150 کودک در اختیار برنامه‌های رایانه‌ای پیشرفته قرار داده شده تا یک آواتار مجازی سه‌بعدی از قلب هر کودک از جمله آئورت را بسازد.

امید است که این تحقیق در نهایت به جراحان قابلیت ارزیابی هر بیمار را به صورت فردی ارائه کرده و منجر به رایج شدن درمان‌های شخصی شود که طی آن‌ها، جراح می‌تواند قلب بیمار را پیش از جراحی مشاهده کرده و حالت پیش از درمان آن را ارزیابی کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
درمان فلج مادرزادی به روش درمانی AMZ