فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



زنان سوری مقاومت را از زنان ایران آموختند/ تمجید راوی کتاب «دا» از رزمندگان سوری


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش «همبستگی زنان ایران و سوریه؛ مقاومت و امداد فرهنگی» عصر امروز (چهارشنبه 7 بهمن ماه) با حضور هدیل اسمر، نماینده و رییس سازمان امور زنان و خانواده سوریه، امیر ابراهیم، مدیر دفتر رییس سازمان، رنا خلیفاوی مدیرکل امور زنان و خانواده سوریه، مجتبی رحماندوست و فاطمه رهبر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صدیقه حجازی مدیر کل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا»، همسر شهید طهرانی مقدم و همسر شهید سردار همدانی و همسر شهید تقوی و جمعی دیگر از بانوان و مسئولان حوزه فرهنگی زنان در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سیدصادق رضایی رییس حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران در ارتباط با مقاومت و کارکردهای آن در جامعه ایران گفت: همه داشته‌های ما پس از انقلاب از جنگ تحمیلی و مقاومت ما است، نقش بانوان و خانواده‌ها در دفاع مقدس مشهود است ما می‌خواهیم این ادبیات را به سوری‌ها نیز انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه سوریه نیز بیش از چهار سال است که درگیر جنگ تحمیلی شده است، افزود: اگر دموکراسی این کشور را با عربستانی که حتی بانوانش حق رأی ندارند مقایسه کنیم، این کشور بیش از 40 سال است که در برابر اسرائیل ایستاده و حتی بیست سال زودتر از ما محور مقاومت بوده است.

رضایی اظهار داشت: به عنوان متولی ادبیات کودک و نوجوان دلم در تپش برای کسانی است که بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و اینها کسانی جز بانوان، زنان،‌کودکان و نوجوانان نیستند ما راه های زیادی از جمله سینما، ادبیات نمایشی، موسیقی، شعر و... برای انتقال همدردی و کمکمان به سوری ها داریم ادبیات کودکان جنگ زده با کسانی که در صلح زندگی می کنند متفاوت است باید به فکر باشیم تا داشته هایمان را در اختیار سوری ها قرار دهیم.

*به برادران مقاوم‌ام در سوریه افتخار می‌کنم

در ادامه همایش سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی خانمان‌برانداز است و با اتحاد و انسجام تنها در ایران به پیروزی رسید، افزود: کشورهای درگیر جنگ با ما همه چیز در اختیار داشتند دلارهای آمریکا حتی در اختیار بعثی ها بود، ملت سوری هم امروز باید مثل ما انسجام خود را حفظ کنند تا بین مردم و دولت شکاف ایجاد نشود و البته ملت ها نباید منتظر کمک سازمان های بین المللی باشند چرا که نتیجه ای نخواهد داد.

وی همچنین اظهار داشت: خیلی از جوانان ما امروز به جنگ در سوریه رفته  اند همین هایی که در جنگ تحمیلی ایران حضور داشتند حتی برادر خود بنده به آنجا رفته با وجود جراحاتی که از جنگ ایران داشت اما من افتخار به چنین برادری می کنم که برایش تفاوتی ندارد ظلم در کجا افتاده باشد و سایر برادرانم در جنگ سوریه. 

حسینی در پایان گفت:‌ امروز به شما سوری ها می گویم که شما را تنها نخواهیم گذاشت و از تجربیات جنگ به شما انتقال می دهیم تا از بحران عبور کنید.

*سلام ما را به زنان سوری برسانید

همچنین در این همایش، فاطمه رهبر نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار همدلی با مردم سوریه گفت: موضوع خشونت در این سال ها در کنفرانس های زیادی در جهان مطرح شده اما این سوال ما بی پاسخ مانده که چرا حرکت های جهانی دوگانه و منقضی حقوق بشر است!؟ البته در یک اجلاسی اخیرا در بغداد قرار شد تا شورایی هماهنگی برای بانوان با همکاری ایران و سوریه تشکیل شود تا اهداف عالی ما تأمین شود.

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم به جای شعار همبستگی روزی همایش جشن پیروزی زنان سوری، عراقی، لبنانی، افغانی و ... را در دنیا بگیریم، سلام همه زنان ایرانی را به زنان سوری برسانید و بگویید ما پشتشان هستیم.

در ادامه حجاری، مدیر کل زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: می‌خواهم پیامی به زنان سوری برسانم که گرچه زنان مقاوم ایرانی حضور فیزیکی در سوریه ندارند اما هرجای دنیا اخبار شما را پیگیری میکنیم و مترصد فرصتی هستیم تا با اقدامی همراهی کنیم و امروز این بضاعت برایمان حاصل شد امیدواریم جشن پیروزی شما به زودی برگزار شود و تا لحظه پیروزی در کنارتان خواهیم ماند. 

همچنین در این همایش عطیه سادات حجتی اشعاری را درباره مقاومت و محمود آذش نیز شعر دایه دایه را در بین حضار خواندند.

* افتخار می‌کنم که سوری هستم

در پایان این همایش هدیل اسمر نماینده سازمان و امور خانواده سوریه طی سخنانی گفت:‌در زمانی که دانشجو بودم همه فکرم فعالیت های سیاسی و پیگیری مسائل کشورها بود ظلم و ستم در ایران را خواندم و تصور می‌کردم اگر روزی در سوریه چنین جنگی پیش بیاید من اولین نفر از این کشور مهاجرت خواهم کرد اما پس از مرور خاطرات مقاومان سوریه تصمیم گرفتم در برابر سختی ها ایستادگی کنم و در سوریه بمانم.

وی همچنین گفت: بهرحال این حوادث پیش آمده و من افتخار می‌کنم که سوری هستم و نقش مثبتی در مسائل کشورم دارم از شروع بحران درس‌های زیادی گرفتم و در ایران نیز تجربیاتی از زنان ایرانی کسب کردم به شما احترام می گذارم و وعده می دهم که از تجربیاتتان استفاده کن! امیدواریم قهرمانانتان به زودی به کشور بازگردند و خدا شهدایتان را رحمت کند.

در پایان همایش از هدیل اسمر از سوی زنان و بانوان شهدا و نهادهای مربوطه با حضور همسران شهدا و مسئولین مربوطه تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/XPN47O


ویدیو مرتبط :
زنان تک تیرانداز سوری!!!!