آغاز عملیات عمرانی و بازسازی امامزاده خلیل‌الله(ع) آرادان


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان از آغاز عملیات عمرانی امامزاده خلیل‌الله(ع) آرادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت الاسلام «رضا نفری» با اعلام این خبر گفت: در سال جاری و در راستای عمل به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، احیای برنامه‌های فرهنگی بقاع، حفظ و حراست از بنای امامزادگان و تعمیر و بازسازی برخی از بقاع متبرکه با جدّیت بیشتری در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه و در جهت ارائه خدمات شایسته و ایجاد فضای مناسب برای زیارت عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام)، تعمیر و بازسازی آستان مقدس امامزاده خلیل‌الله(ع) شهرستان آرادان توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان و به همت اعضای هیئت امنای بقعه متبرکه آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزاده خلیل‌الله(ع) آرادان در روزگار نه چندان دور مورد توجه بسیاری از مردم آرادان و شهرها و روستاهای اطراف بوده، اما بر اثر حوادث طبیعی چون زلزله و بارندگی، عدم توجه مردم و مسئولان و... تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود و این اتفاق برای مردم منطقه آزاردهنده و ناخوشایند بود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی اقدام به بازسازی بقعه گرفتیم و در فاز اول عملیات عمرانی این امامزاده واجب‌التعظیم، ساخت و نصب درب و پنجره برای ورودی امامزاده، ساخت و نصب سنگ قبر جدید، سنگ فرش کردن صحن داخلی و محیط بیرونی امامزاده، سفیدکاری دیوارها و... در دست انجام است.

نفری با دعوت از مردم و مسئولان برای مشارکت در بازسازی این بقعه متبرکه اظهار امیدواری کرد با بازسازی مجدد این مکان مقدس بتوانیم قدم مؤثری در جهت جذب زائرین و افزایش تردد در این امامزاده برداریم.

به گزارش ایسنا، آستان مقدس امامزاده خلیل‌الله(ع) آرادان، از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) بوده و در مسیر ارتباطی آرادان به روستای کند قلیخان قرار دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گزارش روند عملیات عمرانی امامزاده ناصر الحق (اطروش)