سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آسیب های ساختار فلج و قدیمی وزارت بهداشت به پرستاران


سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معتقد است که پرستاری کشور با اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی، حداقل به ۵۰ سال قبل باز می گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر احمدرضا یزدان نیک در جلسه شورای عالی نظام پرستاری، اظهارداشت: مرجعیت علمی تربیت پرستار باید با دانشکده های پرستاری باشد چون وجهه آکادمیک رشته پرستاری برای ما مهم است.

وی با اشاره به ابهاماتی که در زمینه کمبود نیروی پرستاری و پرستکار بیکار در کشور وجود دارد، گفت: ساختار فلج و چارت قدیمی وزارت بهداشت باعث شده پدیده پرستار بیکار از یک طرف و کمبود نیروی پرستاری را داشته باشیم.

یزدان نیک با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت مجبور است امکانات و فضای آموزشی بیشتری در اختیار دانشکده های پرستاری قرار بدهد، تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات و چالش های پیش روی جامعه پرستاری، سه ضلع را می بایست هم راستا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: سازمان نظام پرستاری، انجمن های پرستاری، معاونت پرستاری وزارت بهداشت و دانشکده های پرستاری، می بایست این سه ضلع را تشکیل دهند.

یزدان نیک اظهارداشت: اگر قرار باشد تصمیمات حوزه پرستاری بدون توجه به این سع ضلع اتخاذ شود، قطعا پرستاری آسیب خواهد دید.

وی بر ضرورت رویکرد گفتمان سلامت برای ارتقای جایگاه پرستاری در جامعه تاکید کرد و گفت: می بایست از حقوق مردم برای رسیدن به خواسته های پرستاری، دفاع کنیم.

یزدان نیک اظهارداشت: قطعا اگر این سیاست را دنبال کنیم، افکار عمومی نیز از حق و حقوق پرستاری دفاع خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران