فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فراخوان ویرایش دانشنامه حدیث میزان الحکمة منتشر شد


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب میزان الحکمة یک دانشنامه حدیثی است که به کوشش آیت الله محمد محمدی ری شهری گردآوری شده است. در این مجموعه تمامی روایات مرتبط به مسائل فکری، اخلاقی و اجتماعی از منابع مختلف حدیثی شیعه و اهل سنت استخراج و ذیل موضوعات مشخص ارائه شده است.

از انتشار این کتاب نزدیک به 30 سال می‌گذرد و موسسه دارالحدیث نرم افزار این کتاب مفصل را هم به بازار کتاب فرستاده است. اما با توجه به حجیم بودن این مجموعه و با هدف افزایش کارآمدی این کتاب، پژوهشگاه قرآن و حدیث این موسسه، ویرایش اساسی آن را در دستور کار قرار داده و برای این ویرایش فراخوان داده است و از پژوهشگران، فرهیختگان و عموم کاربران آثار قرآنی حدیثی دعوت کرده است با ارائه پیشنهادهای خود به پژوهشگاه در ویراست کتاب میزان الحکمة کمک کنند و قرار است از مؤثرترین پیشنهادها به نحو شایسته تقدیر شود.
محورهای ویرایش این کتاب به شرح زیر است:
1. پیشنهاد مدخل‌های جدید قرآنی حدیثی، با توجه به نیازهای جامعه
2. پیشنهاد حذف مدخل‌های غیر ضروری، با ذکر مورد
3. تعیین روایات مبهم یا مشکل کتاب، برای جایگزین سازی یا درج توضیح مختصر
4. گزارش روایات قابل حذف یا جایگزینی، با ذکر دلیل یا جایگزین
5. گزارش هرگونه ضعف یا خطای احتمالی در ترجمۀ آیات و روایات
6. تسهیل در فرایند دستیابی سریع به روایات، عنوان‌ها و ابواب فرعی
7. گزارش موارد نیازمند توضیح در مبانی، روش، منابع، نظام چینش، سیستم ارجاع و ...
انتشارات دارالحدیث از صاحب نظران علاقه‌مند به مشارکت، خواسته است ارزیابی خود را ترجیحاً بر پایۀ یکی از چاپ‌های پنج سال اخیر این کتاب قرار دهند.
آخرین فرصت ارسال پیشنهادها پایان شهریور سال 1395 اعلام شده است. نشانی برای ارسال پیشنهادها هم پایگاه رسمی آیة‌الله ری‌شهری و پایگاه اطلاع‌رسانی دارالحدیث است. 

همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارائه پیشنهادات می‌توانند با ایمیل [email protected]  و نشانی پستی قم، بلوار پانزده خرداد، چهار‌راه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، مؤسسه دارالحدیث، صندوق پستی 1139 37195 دفتر ریاست مؤسسه مکاتبه کنند.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/WXAAQP


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری میزان امواج منتشر شده از لب تاپ و وای فای