حضور 100 گشت محسوس و نامحسوس در جاده‌های گیلان


رئیس پلیس راه گیلان گفت: 9 مقر (پاسگاه) ثابت و 12 مقر سیار پلیس به صورت متمرکز در جاده‌های استان استقرار دارند و همچنین 100 گشت محسوس و نامحسوس جاده‌های استان را در طرح نوروزی پوشش می‌دهند.

سرهنگ مهیار رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و اظهار کرد: طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند در استان آغاز شده و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما افزایش ترددهای نوروزی نسبت به سال گذشته است، افزود: بیش از هزار نیروی انسانی از مجموعه پلیس، نیروی انتظامی، دهیاران، راهداران محله و همچنین 100 پلیس افتخاری که در بخش آموزشی کمک یار ما هستند، در طرح نوروزی مشارکت دارند تا سفر امنی را برای مسافران عزیز رقم بزنند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه محورهای رشت - قزوین، چابکسر و آستارا از محورهای پرتردد هستند که نیازمند مدیریت ویژه هستند، گفت: محورهای موجود در دو بخش فرعی و اصلی مدیریت می‌شوند.

رستگار بیان کرد: 9 مقر (پاسگاه) ثابت و 12 مقر سیار پلیس به صورت متمرکز در جاده‌های استان استقرار دارند و همچنین 100 گشت محسوس و نامحسوس جاده‌های استان را در طرح نوروزی پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی و استقرار ما بیشتر در نقاط حادثه خیز است، گفت: حدود 31 نقطه حادثه خیز در استان را اصلاح و ایمن سازی کردیم.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه طبق آمارها در سال گذشته گیلان جزء سه استان پر مسافر در ایام نوروزی بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار خودرو در ایام نوروز وارد استان شدند که در بحث تصادفات جاده‌ای 300 فقره تصادف مهم، 400 نفر مجروح، 23 نفر کشته بر اثر حادثه جاده‌ای داشتیم و نسبت به نورزو 93 شاهد کاهش سه درصدی تصادفات بودیم.

رستگار در خصوص افزایش نرخ جریمه‌ها تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی امیدواریم یک بازدارندگی بوجود آید تا منشاء تخلفاتی که عمومی و آسیب رسان هستند، کاسته شود البته این افزایش جریمه مختص افرادی است که مرتکب سرعت غیرمجاز می‌شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گشت پلیس نامحسوس جاده