در استان همدان انتخابات الکترونیک برگزار نمی‌شود


مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: در استان همدان انتخابات الکترونیک برگزار نمی‌شود.

ابوالقاسم الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهارکرد: انتخابات الکترونیک فقط در چند کلانشهر کشور برگزار می‌شود که قطعا همدان جزو این شهرها نخواهد بود.

وی در تشریح فضای سیاسی استان همدان تصریح کرد: فعالیت‌های سیاسی در زمینه انتخابات در استان همدان شکل نگرفته است، البته به‌طور جسته گریخته برنامه‌هایی برای گرم‌کردن فضای انتخابات برگزار شده اما در کل کارهای پررنگی در زمینه انتخابات انجام نشده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی کاندیداها به‌طور انفرادی کارهای تبلیغی انجام می‌دهند که در واقع می‌توان گفت مقدمات کارهای خود را فراهم می‌کنند و خلاف قانون عمل نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان با تاکید بر این‌که «تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است» اظهار کرد: خوشبختانه در استان همدان خلاف قانون کم‌تر اتفاق می‌ا‌فتد.

در استان همدان 18 حزب سیاسی فعالیت می‌کنند که این احزاب دارای مجوز کشوری و استانی هستند.

وی درباره تاثیر منشور وفاق احزاب در برگزاری انتخابات، افزود: منشور در واقع نوشته و تعهدی اخلاقی است که پایبندی به آن باعث بهبود فضای انتخاباتی خواهد بود. منشور وحی منزل، قانون و تعهدی الزام‌آور نیست، بلکه تعهد است که اگر رعایت شود فضای خوبی را در استان شاهد خواهیم بود و فضای انتخاباتی از تخریب، سیاه‌نمایی، تهمت و افترا دور خواهد شد.

وی یادآور شد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود، از ۲۸ آذرماه آغاز و تا ۴ دی‌ماه ادامه خواهد یافت .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ریز آراء انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان