‌رضایت ‌مشاور یونیدو از تولیدات نمدی سمنان


‌مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) بر شناخت سلیقه مخاطبان جهانی برای تولید آثار صنایع دستی کاربردی تاکید کرد و گفت: اتصال هنرمندان صنایع دستی ایران با بازارهای جهانی مستلزم درک ذائقه و سلیقه گردشگران خارجی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، جولیو ویناچا در حاشیه بازدید از کارگاه های صنایع دستی استان سمنان، اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی در ایران باید متناسب با شناخت سلیقه و نیاز مخاطبان جهانی، به تولید آثار کاربردی متناسب با نیاز مخاطبان بپردازند.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی در ایران تنها در صورت توجه به نیاز و سلیقه گردشگران و مسافران و تولید آثار کاربردی، قادر به ارتباط گیری با بازارهای جهانی هستند.

ویناچا افزود: هنرمندان صنایع دستی در صورتی که به سلیقه مخاطب توجه نداشته باشند، نه تنها بازارهای داخلی را از دست ‌می دهند، بلکه به بازارهای جهانی نیز راه نمی‌یابند.

وی اینترنت را بستر مناسبی برای ورود هنرمندان صنایع دستی به عرصه‌های جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: هنرمندان باید با استفاده از ظرفیت اینترنت، نیاز و علاقه مردم جهان را شناسایی کنند.

مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با بیان اینکه سفرش به ایران به دعوت دولت ایران بوده است، افزود: در این سفر نقش مشاور و ایده پرداز برای ارایه فرصت‌های جدید در حوزه صنایع دستی و گردشگری را برای ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کند، تصریح کرد: تاکنون برای ایده پردازی و کمک به رونق صنایع دستی و گردشگری، به 20 کشور دنیا سفر کرده است.

ویناچا از تولید برخی تولیدات نمدی کاربردی در استان سمنان مانند فرش و گلیم ابراز رضایت کرد و گفت: کیفیت و تنوع این آثار تولیدی بالاست و در برخی موارد نیز برخی آثار نیاز به ارتقای کیفیت به منظور کاربردی شدن دارند.

مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد تاکید کرد: رونق تولیدات صنایع دستی، در کنار توسعه این آثار فرهنگی، رونق اشتغالزایی را برای کشورها به همراه دارد.

جولیو ویناچا در سفر به استان سمنان از بازارچه صنایع دستی گرمسار، کاروانسرای ده نمک آرادان، کارگاه صنایع دستی و فرش دستبافت سمنان و ... بازدید کرد و چند برنامه بازدید و نشست با فعالان حوزه صنایع دستی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سمنان - مسجد جامع سمنان و دروازه ارگ سمنان