سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مدیریت مادرانه رابطه پدر و فرزندها را بدانید و یادبگیرید


مدیریت مادرانه رابطه پدر و فرزندها را بدانید و یادبگیریدتبیان/ حس پشتیبانی، تکیه گاه بودن و هرچند حس خوبی است اما گاهی پدرها کم می آورند، پشتیبان می خواهند و در دلشان می گذرد که روزی هم، ما دست آنها را بگیریم و همه چیز در رابطه مان ختم به مسائل مالی نشود.
بعضی از فرزندان باز هم به دلیل تربیت نادرست والدین، تصور می کنند از پدر خود فقط باید توقع تامین مخارج خود را داشته باشند و در بیشتر موارد پدران این طور فرزندان نیز به این رابطه تن داده و فقط به تامین مایحتاج آنها اقدام می کنند و به اصطلاح حکم عابربانک را پیدا کرده اند. اثرگذاری مادرها همیشه و در هر شرایطی مهم است، حتی در دوستی و تثبیت جایگاه پدران با بچه ها ؛که برکت این دوستی به نفع همه خانواده است.
برای این منظور مادر باید تصویر یک حامی از پدر بسازد و پدر نیز باور داشته باشد که مادر نقش سازنده و مفیدی در زندگی مشترکشان دارد و از جایگاه ویژه ای برای رشد فکری - عاطفی، جسمی و اجتماعی افراد خانواده برخوردار است. بعبارت دیگر اگر والدین در راستای فرزند پروری با یکدیگر هم سنگ و همدل باشند، بسیار موفق خواهند بود و زندگی سرشار از عشق و عطوفتی به فرزندانشان عرضه می کنند. حال ببینیم شما به عنوان مادر خانواده باید چگونه جایگاه پدر را در خانه و بین بچه ها تثبیت کنید و در این زمینه به چه نکاتی باید توجه داشته باشید؟
چرا نباید همیشه به «رأی با اکثریت است» استناد کرد؟ چرا مهم است که پدر تلاش کند خودش را در حد همه اهمیتی که جایگاه ولی خانواده بودن دارد برساند و مادر باید این ارزش را به بچه ها یاد دهد؟ اگر پدرها جایگاه خودشان را به عنوان مدیر خانواده پیدا کنند، اتفاقی شبیه رانندگی می افتد که راننده شاید از همه آدرس بپرسد اما در نهایت فرمان را او باید تنظیم کند. فرمان زندگی که با لذت، شادی و احترام اما به دست یک پدر قاطع نباشد، هم احتمال چپ کردن بیشتری دارد و هم در شرایط اشتباه و خطر، احتمال جبران پیدا نمی کند. این مدیر بودن پدر، بار مسئولیت مادر را کم و آرامش او را بیشتر می کند و پدر می تواند حامی بهتری برای زحمت های مادر دربرابر فرزندان باشد.
تقسیم قدرت نداشته باشید
با بچه ها می توانید تمرین کارگروهی و تبیین نقش سرگروه و اعضا را شروع کنید. این تمرین برعکس هم می شود یعنی با بازی، قصه یا بحث و مثال کارهای گروهی، به صورت ملموس به گروه خانواده تان و نقش پدر اشاره کنید. مادری که بخواهد با توان کمتر بازدهی تربیتی بیشتری از فرزندانش داشته باشد، هیچ وقت سر قدرت با پدر خانه نباید رقابت کند.
پای مادرها در میان است
تحقیقات نشان داده است که رابطه پدر و فرزندها به این بستگی دارد که مادر چه رابطه ای با پدر دارد و چه تعریفی از پدر برای بچه ها ایجاد می کند. از حدود 8ماهگی انتظار می رود که نوزاد ها کم کم به شناخت پدرشان برسند. پدرها نماد اجتماع برای بچه ها هستند و مادر هوشمندی که بخواهد تربیت اجتماعی فرزندش را لحاظ کند باید این نماد را برای کودک یا نوجوانش تثبیت کند. در تاریخ آمده است که حضرت زهرا(س) در لالایی های خود برای امام حسن(ع) زمزمه می کردند که «شبیه پدرت باش» این، هم تلاش بیشتر پدرها برای رسیدن به مقام الگو را یادآوری می کند و هم نقش آموزگاری مادر را.
تمرین هایی که باید انجام دهید
-عاشق همسربودن را تمرین کنید و منتظر تلاش دیگری نباشید. این محبت کلامی توأم با احترامتان را پیش بچه ها علنی کنید.
- با استفاده از ابزار احترام و حرف شنوی، خودتان الگوی احترام و حرف شنوی بچه ها شوید. این دو ابزار به شما کمک می کند قلب مرد خانه را تسخیر کنید.
-توجه بیانی و عملی به خواب، غذا و نیازهای پدر، به بچه ها هم پیام احترام می دهد؛ مثلا: بچه ها ساکت، بابا خوابه.
این باورهاپدرها را از بچه هادور می کند
بابا که غریبه نیست
همه چیز که نیاز به اسم گذاری ندارد. مادری که به خاطر محبتش به پدر خانه، تلاش کند مشکلات و اشتباهات بچه ها را از پدر مخفی نگه دارد تا پدر ناراحت یاعصبانی نشود و... زمینه غریبه شدن پدر در خانه را پیش می آورد. این اتفاق، ناخواسته به مرور زمان بچه ها را به مخفی کاری یا بی علاقگی به مشورت خواهی می رساند. پدر خانه شاید متوجه اتفاق های خرد و مخفیانه نشود اما به مرور فاصله عاطفی را درک خواهد کرد. در جریان بودن پدر ولی با استفاده از روش عدم مداخله می تواند جایگزینی برای این مسئله باشد؛ مثلا پدر از طریق مادر متوجه افت تحصیلی کودک شده اما به طور مستقیم وارد نمی شود تا راهی برای آینده و دخالت او باقی بماند و به اصطلاح کوپن پدر خانه به راحتی نسوزد.
بابا عابر بانک نیست
شاید حلقه دوستان بچه ها آنها را دائم به توقع بیجا و مصرف گرایی وادار کند. اگر مادرها هم در این موقعیت طعم سخت درآمدزایی را نچشیده باشند و اهل تجمل بشوند کم کم بچه ها خودشان را یک طرف می بینند و پدر را یک طرف و دائم تقاضای مالی دارند. این بچه ها دلسوزی شان به والدین کم می شود. در این خانه ها گاهی خود پدرها با بها ندادن به استراحت خود و چند شیفت کار کردن، به بچه ها اینطور پیام می دهند: «من فقط وظیفه تأمین مالی خانواده را دارم». پدرها برای یاد دادن فرهنگ تلاش، قناعت و دوری از تجمل باید به حضور فیزیکی خود در خانه بهابدهند تا بچه ها از همه خوبی های شخصیت پدر بهره ببرند. در این زمینه مهم ترین فردی که می تواند از بروز این احساس درباره پدر خانواده جلوگیری کند، مادر خانه است؛ مثلا به بچه ها یاد بدهد که توقعات و انتظارات خود را مدیریت کنند تا به پدر فشار مالی وارد نشود و در برابر تأمین هزینه ها از طرف پدر از او تشکر و قدردانی صورت بگیرد.
بابا ترسناک نیست
نقش و جایگاه عزیزی که اسلام برای پدرها معرفی می کند با رابطه دوستانه ای که لازمه این مدیریت است کجا و این عادت اشتباه که گاهی پدرها وسیله ترساندن بچه می شوند کجا؟ جملاتی شبیه به این: «به بابات می گم»، «وای به حالت اگه بابات بیاد»، «تو می دونی و بابات». تک بعدی کردن پدرها برای تنبیه یا ترساندن بچه ها، نوعی ظلم مادرها به پدرها یا ظلم خود پدرها به خودشان می تواند باشد. اگر به جای ترساندن، حیا از پدر برای فرزندان پررنگ شود در عین بازداری آنها از رفتار خطا محبت بچه ها به پدر هم کم نمی شود؛جملاتی مثل « ای وای. مراقب باش بابا ناراحت نشه»، «نکنه دل بابا را بشکنی». حفظ رابطه صمیمانه بچه ها با پدر به ویژه در دوران بلوغ و برای مصونیت نوجوان از سرکشی ها ضروری است.
بابا کار اشتباه نمی کنه
مادرهایی که حفظ شأن پدر را مهم می دانند و دائم به خوبی های پدر خانواده تاکید دارند ممکن است پدر را یک الگوی تام برای بچه ها معرفی کنند؛ اینکه پدر یا مادر با وجود احتمال خطایشان، به عنوان الگو مطرح شوند می تواند یک افراط باشد و با بروز یک اشتباه، باور بچه ها را فرو بریزد و نتیجه عکس بدهد. بهتر است وقتی از خوبی های پدر گفته می شود همیشه اشاره ای به این شود که بهترین خوبی پدر اینه که« از عمد کار اشتباه نمی کنه، بابا اگه کار اشتباه کنه ناراحت می شه، بابا برای کارهای اشتباهش از خدا عذرخواهی می کنه».




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
تمام جزییاتی که در رابطه با گوشی LG G4 باید بدانید