چهره ها/ توصیف «رضا رشید پور» از شهر زیبای تبریز


چهره ها/ توصیف «رضا رشید پور» از شهر زیبای تبریز

آخرین خبر/ رضا رشید پور، مجری مشهور کشورمان با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت:

تبریز بی اندازه باشکوه و زیباست . در سالهای اخیر به قدری مدرن تر و پیش رفته تر شده که بسیاری از دوستان و همکارانم را به آنجا برده ام و حسابی پز داده ام . همه ی آنها هم ضمن رضایت کامل از سفری جذاب ; نسبت به رشد سریع این منطقه از کشور عزیزمان اظهار خوشحالی کرده اند . آذربایجان همیشه نماد اراده و غیرت و آزادگی بوده و نیم نگاهی به تقویم دفاع مقدس شاهد معتبری برای جوانمردی مردم این خطه است .
بروم سراغ اصل مطلب :
ظاهرا در برنامه ی فتیله شوخی نادرستی با هم زبان های نازنین من صورت گرفته و خاطر عزیزشان را مکدر کرده . طبیعی است که من هم از این رخداد رنجیده باشم و آن را بر خلاف آیین برادری بدانم . اما آیا دستهایی پشت پرده هست که با طراحی دقیق ; ضمن نفوذ در لایه های رسانه ای ; با تطمیع یا تهدید برنامه سازان فتیله و مدیران و ناظران پخش نسبت به عملیات تخریب با رمز توهین و تمسخر اقدام کرده و با پرچم فارس زبان ها ; هویت آذری زبان ها را غارت کرده و حال باید همه گی به پا خیزیم و حقمان را بستانیم ؟!
قطعا بسیاری آرزو دارند که تحلیل و رفتار ما همین باشد . دشمنان بی شمار وحدت ملی و حسودان پیشرفت آذربایجان واضع تئوری توهم توطئه و واکنش خشن هستند .ماجرای توئیت های سعودی در حادثه مهاباد را به یاد بیاوردید.
اما اگر من را به برادری قبول دارید عرض می کنم که اولا به دلیل شناخت نزدیک از بچه های فتیله ; می دانم که همه گی دوستانی مودب و هنرمند هستند که اتفاقا چند نفر از آنها آذری زبانند ! بنابراین اشتباه لحظه ای یک نفر در انتخاب غلط لهجه ; میان هیجان اجرای نمایش طنز زنده ; را نباید به نیت پلید و توطئه تخریب و ... نسبت داد . بلکه صرفا یک اشتباه فردی است که بارها در برنامه هایی که من ساخته ام هم به شیوه های دیگری رخ داده . جلوگیری از پخش یک برنامه ی موفق و پرطرفدار بین کودکان ; چه چیزی به عزت آذری های مهربان خواهد افزود ؟ برکناری ناظر پخشی که هیچ دخالتی در ادای آن لهجه ی اشتباه نداشته و اصولا به هیچ وجه قادر به بازگرداندن آب رفته به جوی نبوده چه تاثیری در ترمیم آسیب های قومیتی خواهد داشت ؟
بزرگی می گوید که عصبانی شدن به میزان مناسب ; به دلیل مناسب و در برابر فرد مناسب هنر است . یقین دارم که آذری ها به هنر بخشش و بزرگواری آراسته اند و پوزش رسمی هنرمندان این برنامه را در مقابل دوربین خواهند پذیرفت و نیازی نخواهد بود که کودکان نازنین این سرزمین از یک برنامه پرطرفدار محروم شوند . آن شاالله


ویدیو مرتبط :
ویدئو كلیپ آهنگ شمال از رضا یزدانی در برنامه رضا رشید پور نوروز 90