فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



٣٧ اثر به جشنواره فیلم کوتاه کل گراش راه یافت


به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی رنجبر بیان داشت: دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل گراش روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اسفند 94 با حضور هنرمندان سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان در شهرستان گراش برگزار می شود.
وی ادامه داد: از مجموع ٣٧ اثر که به دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش راه یافته اند، در بخش مستند شش تولید از شیراز، دو فیلم از بندرعباس، دو کار از بوشهر و یک اثر از ممسنی حضور دارند.
وی افزود: در بخش مستند داستانی نیز شش اثر از شیراز، یک فیلم از بندرعباس، چهار تولید از بوشهر و همچنین در بخش تجربی، شش فیلم از شیراز، یک اثر از بوشهر و دو فیلم از بندرعباس، به این جشنواره ارسال شده و پنج مستند نیز در حوزه میراث فرهنگی از شیراز و یک اثر از بندرعباس، در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.
رئیس اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: ازمجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره ٢١٦ فیلم تولیدی است و داورانی از جمله مجید برزگر، مهدی نادری، آیدا پناهنده، به همراه میهمان جشنواره امیر شهاب رضویان و امیر سعید قطبی زاده به عنوان منتقد در آن حضور دارند.
رنجبر بیان داشت: به بخش مستند این جشنواره شش اثر از شیراز با عنوان دارالسلام از احسان شادمانی، من کلی هستم از پیمان شهاب، پدر مادر علیرضا و من، از هانیه یوسفیان، جبیر از مسعود احمدی، من میخوام معتاد بشم، هفته آینده از علی زارع قنات نوی، ارسال شده است.
او گفت: همچنین دو اثر مستند از بندرعباس با نام اوزال از مسعود میرزایی و جل از اصغر بشارتی و مسعود میرزایی از بندرعباس، و دو اثر از استان بوشهر با نام های، بی بی مریم از زینب عربی و دایکندی شهری دور از وطن از حمید علیزاده،
زخم از هادی نادری از کازرون و قره بس از ابوذر سهرابی از نورآباد ممسنی از دیگر آثار مستندی است که به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شده است.
رنجبر ادامه داد: در بخش مستند داستانی نیز شش فیلم کوتاه از شیراز با نام های، قهوه ای اثر سینا کریمی، من کیمیا نیستم اثر سیما اکبری از ، دور و دورتر اثر احسان شادمانی، پیرمرد و دریا اثر محمد رضا گودرزی و احسان فراشبند، قمارباز اثر کریم لک زاده و آسمان را رها کن اثر محمد هادی هنرپیشه به جشنواره ارائه شده است.
او بیان کرد: همچنین چهار فیلم از استان بوشهر به نام های پس لرزه از محمد یزدانی بهرام آبادی، آن روزها از بهرام ثنایی از بوشهر، خلوتگاه از کریم فائقیان و هلهله جنگ از صادق رسولی، صدای نرگس اثر هادی رهبر از کازرون و مهجر اثر محمود شاکری از بندرعباس به بخش مسابقه راه یافته اند.
رئیس اداره سینمایی ارشاد اسلامی فارس افزود: بخش تجربی دوازدهمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کل گراش نیز با چهار اثر، سلف پرتره از محسن سلمانی، تایمولوژی از وحیدمباشری، همه من های غیرمن اثرامیرعلی کریمی، آمبیانس از
شیما پورسهم الدین از شیراز، همچنین دو فیلم به نام های، یک پلان بلند اثر حسن بیداروند و دستهایش اثر سعید عامری از بندرعباس و فیلم کوتاه نیمکت اثر زهره زنگنه از بوشهر، برای بخش رقابتی انتخاب شده اند.
او اظهارداشت: همچنین بخش میراث فرهنگی این جشنواره نیز میزبان فیلم های، دارالسلام اثر احسان شادمانی، غیر مکتوب اثر حسین ظرافت، چنگی بر چوب اثر یاسین فرخی، مکتب اثر حمید اخباری و کرشک اثر عبدالرضا پیراحمدیان از شیراز و اوزال اثر مسعود میرزایی از بندرعباس است.
رنجبر اضافه کرد: در این دوره از جشنواره کارگاه هایی با عنوان گفت و گو سینما با چشمان بسته ، خوانش گفت و گو دو نفره شرکت کنندگان جشنواره به پیشنهاد مهدی نادری و چرا فیلم می سازیم؟ (نکاتی درباره کارگردانی) توسط مجید برزگر و همچنین راهکارهای تولید فیلم در سینمای کم هزینه توسط امیر شهاب رضویان، برگزار می شود.
او بیان داشت: جشنواره فیلم کوتاه کل گراش توسط گروه گرد آورندگان فرهنگ گراش با هدف ارتقا فرهنگی و ترویج فیلم سازی در زمینه های مختلف، برپا می شود.
یازدهمین جشنواره فیلم کل گراش در سطح استان فارس برگزار شد اما دوازدهمین دوره این رویداد هنری که امسال برگزار می شود موفق شده سینماگران استان های بوشهر و هرمزگان را با خود همراه سازد.
شهرستان گراش در فاصله 355 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
3002 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آنونس نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل شهرستان گراش