امیدواریم لایحه "حمایت از حقوق معلولان" در مجلس نهم تصویب شود


رییس سازمان بهزیستی کشور درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولان در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌ها و استعدادهای معلولانی است که معلولیت‌ را محدودیت ندانسته و فعل خواستن تا توانستن را صرف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی‌بندپی امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای معلولان که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه در جهت ایجاد فرصت مناسب برای به منصه ظهور رساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معلولان در محل برگزاری نمایشگاه مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه تا چهارشنبه 18 آذرماه دایر شده است.

وی درخصوص غرفه‌های این نمایشگاه نیز اظهار کرد: این نمایشگاه محل نشان دادن توانمندی‌های مختلف معلولان، اعم از منبت‌کاری، معرق، انواع و اقسام صنایع دستی، گلیم‌بافی، فرش‌بافی و... است.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین اطلاعات معلولانی که در مسابقات المپیک و پارالمپیک آسیایی و جهانی دارای مقام هستند نیز در این نمایشگاه نشان داده شده است.

بندپی ادامه داد: علاوه بر آن، تمامی اطلاعات معلولان نخبه هر استان در زمینه‌های علمی، هنری، فرهنگی، دینی و... نیز در این نمایشگاه نشان داده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در این نمایشگاه تمامی 31 استان کشور دارای غرفه بوده و اطلاعات حوزه توانبخشی تمامی استان‌های کشور نیز که شامل تعداد معلولان تحت پوشش هر استان، تعداد معلولان تحت پوشش خدمات CBR هر استان، معلولان پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی، معلولان حاضر در مراکز شبانه و روزانه هر استان، تعداد کارگاه‌ها و افراد بهره‌مند شده ویزیت در منزل، سالمندان تحت پوشش در مراکز استان و تعداد مسکن واگذار شده به معلولان هر استان و معلولان نخبه ثبت شده است که این اطلاعات به طور شفاف نشان‌دهنده وضعیت هر استان در حوزه توانبخشی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: این اطلاعات به مدت یک هفته در معرض عبور نمایندگان و مراجعان مجلس شورای اسلامی است.

بندپی همچنین اظهار کرد: این نمایشگاه با مشارکت NGOهای تحت نظارت سازمان بهزیستی که به عنوان همکار با این نهاد همکاری می‌کنند، دایر شده است.

وی همچنین به نقل از باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از این نمایشگاه ابراز امیدواری کرده است که تمام توان خود را برای سرعت بخشیدن به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان که در حال حاضر توسط دولت به مجلس ارسال شده است، داشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم در طول فعالیت مجلس نهم، شاهد تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون باشیم.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه درخصوص اشتغال سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته تنها حدود 20 درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی وصول شد. به همین منظور در حال حاضر نظارت بر بانک‌های عامل را در دست اجرا داریم تا تحت پوششان بهزیستی اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و... بتوانند از وام‌ها و تسهیلات اشتغال به این سازمان بهره‌مند شوند.

بندپی در ادامه به رایزنی با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از طریق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مساله نظارت بر بانک‌های عامل را پیشگیری کردیم و این کمیسیون هم جلسه‌ای را با بانک‌های عامل تشکیل داده و از آنها خواسته است تا مبالغ تعهد شده را مطابق قانون در اختیار بهزیستی قرار دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصویب برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان در دولت