سخنگوی ارتش آمریکا: داعش به کودک‌سربازان روی آورده


سخنگوی ارتش آمریکا گفت، گروه داعش در حال زیاد کردن استفاده از کودکان به عنوان سرباز است تا خلاء نیروهای کشته‌ شده خود در حملات هوایی را پر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ پت ریدر، از فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که شمار کودک سربازان حدودا 10 ساله به سرعت در حال رشد است و حتی از برخی از آنان برای کشتن زندانیان استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: مدتی است که شاهد افزایش این روند هستیم و آنها از طریق خدمت سربازی اجباری کودکان حدودا 10 سال را برای نبرد جذب می‌کنند. این عملی کاملا شنیع است که در سراسر جهان غیر قانونی شمرده می‌شود. این امر بیانگر این است که داعش تلاش دارد تا نیروهای از دست رفته‌اش را جایگزین کند.

ارتش آمریکا تاکنون شمار رسمی از کشته‌های دشمن صادر نکرده است چرا که پیشتر در جنگ ویتنام از "شمارش اجساد" برای نشان دادن پیشرفت استفاده می‌کرد که مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. اما براساس برآوردهای پنتاگون می‌توان گفت که شمار نیروهای کشته شده تروریستی بین 23 تا 33 هزار تن است.

اظهارات سرهنگ ریدر یک روز پس از آن مطرح شد که گروه داعش یک ویدیوی وحشتناک پخش کرد که نشان می‌دهد شش کودک سرباز در حال کشتن نیروهای امنیتی سوریه هستند که به اسارت گرفته شده بودند. اگرچه از کودک سربازان پیشتر برای نگهبانی و جمع آوری اطلاعات استفاده می‌شد، اما داعش به صورت روز افزونی از آنها برای اعدام زندانیان استفاده می‌کند. وی افزود: این اقدام مشمئزکننده است. ائتلاف تلاش می‌کند تا از کشتن هر فرد بیگناهی در میادین نبرد جلوگیری کند اما حقیقت این است که اگر یک شبه‌نظامی داعش مسلح باشد و حمله کند، پس از آن شبه‌نظامی داعش به یک هدف مشروع نظامی تبدیل می‌شود. با این حال اکثر شبه‌نظامیان داعش را مردان نظامی کارکشته تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجاوز به سربازان زن در ارتش آمریکا