فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرهنگ جهاد و شهادت باید همواره در جامعه زنده باشد


به گزارش ایرنا، وی جمعه شب در آئین افتتاح بانك اطلاعات جامع شهدای روحانی ضمن تقدیر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به خاطر تهیه این نرم افزار، اظهار داشت: ما باید همیشه به یاد شهیدان باشیم، لذا تهیه و تدوین این اثر كار بسیار خوب، لازم و حساسی در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می شود.
وی با ضروری خواندن تداوم و استمرار راه شهدا مطابق آموزه های دینی و سخنان و روایت هایی كه از اهل بیت (ع) برای ما به جا مانده است، گفت: شهدای جنگ تحمیلی آن گونه كه در وصیت نامه هایشان نیز نوشته شده است، تربیت یافتگان نماز جمعه، مساجد و مراكز اعتكاف و دعای ندبه و كمیل هستند، و از ما خواستند كه هیچ وقت این صفوف را خالی نكنیم.
آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به اهمیت گردآوری آثار، دست نوشته ها و وصیت نامه های شهدا، تصریح كرد: به طور حتم كلمات شهدا حاوی مفاهیم بسیار عبرت آموزی است، لذا باید برای افزایش معرفت و شناخت بیش از پیش جامعه نسبت به شهدا در قالب مجموعه ای ارزشمند ارائه شود.
این مرجع تقلید همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی، تصریح كرد: در دوران دفاع مقدس روحانیت ضمن تقدیم و نثار جان خویش نقش موثر و مهمی در عرصه نبرد با دشمن ایفا كرد، از این رو باید كلیه اطلاعات مربوط به این قشر از شهدا اعم از منطقه و مكان تبلیغ و رزم آنها و همچنین نحوه و چگونگی به شهادت رسیدنشان به آگاهی عموم مردم بویژه نسل جوان رسانده شود.
آیت الله نوری همدانی همچنین با تمجید از برخی از استان های كشور كه نسبت به ایجاد مكانی به عنوان موزه دفاع مقدس اقدام نموده اند، تصریح كرد: چهره برخی از شهرهای كشور بواسطه وجود تمثال های شهدا جلوه ای خاص پیدا كرده است، لذا این اقدام باید در قم نیز صورت گیرد، و مكان هایی برای نصب تصاویر شهدا به منظور معرفی و آشنایی مردم با آنها پیش بینی شود.
این مرجع تقلید همچنین با بیان اینكه ایجاد موزه دفاع مقدس برای نشان دادن قدرت و آمادگی دفاعی كشور به دشمنان ضروری است، افزود: مراجعه تعداد زیادی از افراد جامعه به این مراكز جهت بازدید و همچنین ثبت نام به منظور اعلام آمادگی برای حضور در میدان نبرد با دشمن می تواند به منزله قدرت و اقتدار كشور تلقی شود.
نرم افزار اطلاعات جامع شهدای روحانی حاوی اطلاعات مربوط به 4 هزار و 183 روحانی و طلبه شهید است، كه به همت روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تهیه شده است.
7403/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حکیم ایت الله جوادی املی - شهادت در میدان جهاد اکبر و جهاد اصغر