سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شفافیت در هزینه کرد طرح تحول سلامت وجود ندارد


سلامت نیوز: بعد از گذشت حدود یک سال از اجرای طرح تحول سلامت نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان طرح تحقیق و تفحص از وزرات بهداشت و طرح تحول سلامت را به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.طرحی که قرار است نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت در آن بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تأمین ۲۴، طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه ملی دولت یازدهم در حوزه سلامت در سطح بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کشور،از 15 اردیبهشت سال 1393 آغاز شد ،طرحی که به گفته وزیر بهداشت«اقدام بزرگی است که ارزش‌های آن به تدریج مشخص خواهد شد.»

در سال آغازین طرح تحول سلامت از آنجاییکه وزارت بهداشت گمان می کرد منابع اولیه همچنان ادامه خواهد داشت با دست و دلبازی فراوان بودجه طرح را صرف هزینه هایی مانند ساخت و تجهیز بیمارستان کرد، بیمارستانهایی که برخی از آنها بدون نیروی انسانی و تجهیزات نیمه کاره رها شده اند!

در حال حاضر بسیاری از پزشکان و پرستاران به دلیل افزایش فشار کار ناشی از طرح تحول سلامت به نوعی طلبکار نظام سلامت شده اند.

از آغاز شروع طرح تاکنون افراد بسیاری از آن انتقاد کرده اند که برخی از آنها نحوه اجرای طرح و برخی آیین نامه اجرایی این طرح را مشکل دار خوانده اند.

بعد از گذشت یک سال از اجرای طرح تحول سلامت نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان طرح تحقیق و تفحص از وزرات بهداشت و طرح تحول سلامت را به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.طرحی که قرار است نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت در آن بررسی شود.

دبیرکل خانه پرستار یکی از منتقدین طرح تحول نظام سلامت است. وی گفت: آیین نامه اجرایی این طرح ایراد دارد زیرا منابع این طرح به جای اینکه براساس خدمات موردنیاز مردم الویت بندی شود به گروهای خاصی اختصاص یافته است.

محمد شریفی مقدم با بیان اینکه عدالت در پرداخت ها وجود ندارد، گفت: توزیع منابع مالی در این طرح ناعادلانه است به طوریکه نارضایتی بسیاری از گروهها از جمله جامعه پرستاری و رادیولوژیست ها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه شفافیت در هزینه کرد طرح تحول سلامت وجود ندارد لذا طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت بسیار مفید خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: هرچند در برخی از اقدامات وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت ایراداتی وجود دارد اما در حال حاضر زمان این نیست که طرحی را به عنوان تحقیق و تفحص به مجلس ارائه دهند.

عبدالرحمان رستیمان گفت: به جای ارائه طرح تحقیق و تفحص که هزینه بر هم هست،باید وزیر بهداشت را در به سرانجام رساندن این طرح یاری کنیم و ایراداتی که در این طرح مشاهده می شود با صحبت و گفتمان در کمسیون بهداشت رفع شود.

احمد آرایایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز یکی از افرادی است که معتقد بوده براساس بودجه‌ای که در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای طرح تحول سلامت قرار گرفته است دیگر بخش‌ها بودجه قابل توجه‌ای دریافت نکردند لذا جا دارد و نیاز است که تحقیق و تفحصی از وزارت بهداشت و نحوه اختصاص بودجه طرح تحول سلامت انجام شود.


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی