علیزاده: وزارت ورزش اعلام کرد ثبت نام مجدد در فدراسیون دانشگاهی خلاف قانون است


سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به استعلام ما اعلام کرده، ثبت نام مجدد از متقاضیان برای ریاست این فدراسیون بر خلاف قانون است و نباید انجام شود، گفت: هر چه که قانون در اینباره بگوید به اجرا در می‌آید.

محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اعتراض برخی کاندیداهای پست ریاست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی مبنی بر این که نباید ثبت‌نا‌م مجددی برای ریاست این فدراسیون صورت گیرد، اظها‌ر کرد: 9 نفر برای ریاست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ثبت‌نا‌م کرده‌اند که از میان آنها اکبرنژاد از حضور در انتخابات انصراف داد و یک نفر دیگر از کاندیداها نیز تایید صلاحیت نشد. در حال‌ حاضر هفت کاندیدا داریم و این دوستان به دلیل نگرانی بابت مهندسی احتمالی انتخابات نامه اعتراضی به وزیر علوم ارسال کردند تا از ثبت‌نا‌م مجدد برای ریاست این فدراسیون جلوگیری کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با تاکید بر این که هدف او اجرای قانون در این باره است، گفت: من در نامه‌ای به دکتر شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خواستار این شدم که وزارت ورزش و جوانان موضع قانونی خود را درباره این که آیا ما می‌توانیم ثبت‌نا‌م مجددی برای ریاست فدراسیون انجام دهیم یا خیر؟ اعلام کنند که وزارت ورزش و جوانان نیز روز یکشنبه در پاسخ به استعلام ما اعلام کرد که بر اساس قانون نباید ثبت‌نا‌م مجددی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: البته وزارت ورزش و جوانان به صورت کلی در این نامه اعلام کرده که نباید ثبت‌نا‌م مجدد صورت گیرد که من نیز این موضوع را به اطلاع دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رساندم تا مقام عالی وزارت نیز در جریان این موضوع قرار گیرد و در این باره کسب تکلیف کند. اگر قرار باشد ثبت‌نا‌م مجدد صورت نگیرد بلافاصله انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

علیزاده افزود: عده‌ای از دانشگاهیان جدا از پورکیانی، سرپرست سابق فدراسیون خواستار ثبت‌نا‌م در انتخابات فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی هستند و معتقدند از آنجایی که بیشتر از شش ماه از زمان ثبت‌نا‌م اولیه گذشته است، می‌توانند ثبت‌نا‌م کنند و ما نیز قصد داریم از وزارت ورزش و جوانان مجددا استعلام کنیم که آنها بر اساس کدام بند و قانون می‌گویند ثبت‌نا‌م مجدد ممنوع است. ما در ثبت‌نا‌م مجدد به هیچ وجه ذینفع نیستیم و فقط هدف ما این است که قانون را اجرا کنیم. اصراری هم نسبت به ثبت‌نا‌م مجدد ندارم، اما از آنجایی که عده ای متقاضی ثبت‌نا‌م هستند نمی‌توانم آنها را از حقشان محروم کنم، البته در صورتی که کار آنها قانونی باشد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در پاسخ به این سوال که بالاخره برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است یا وزارت علوم، گفت: ظاهرا طی صحبت‌هایی که اخیرا میان دو وزیر صورت گرفته بنا شده بود که برگزاری انتخابات را وزارت ورزش و جوانان بر عهده بگیرد که ما به دنبال این موضوع اعلام کردیم این امر مغایرت قانونی دارد، چرا که بر اساس قانون وزیر علوم، رییس مجمع فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی است و این موضوع قابل واگذاری به غیر نیست مگر این که مجمع برگزار شود و اعضای مجمع آن را تصویب کنند. به همین دلیل بنا شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخابات این فدراسیون را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا تعدادی از نامزدهای انتخابات فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رییس مجمع این فدراسیون احتمال ثبت نام مجدد برای ریاست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی را بر خلاف قانون دانستند و نسبت به این موضوع اعتراض کردند که مهمترین منظور آن‌ها جلوگیری از ثبت نام سرپرست سابق این فدراسیون است که پس از 15 ماه سرپرستی در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، به تازگی با هدف کاندیداتوری در انتخابات از این سمت استعفا داد.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
درگیری وزارت ورزش و فدراسیون کشتی در پی شکست در مسابقات جهانی فرانسه