فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه بین المللی تجسمی جایزه مصطفی (ص) کلید خورد


به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در این نمایشگاه که تجلی هم نشینی علم و هنر محسوب می شود؛ پوسترها و عکس هایی از هنرمندانی چون ابراهیم حقیقی، کورش پارسانژاد، فرزاد ادیبی، ساعد نیک ذات، محسن راستانی و ... با موضوع نقش علم و فناوری در زندگی بشریت به نمایش درآمده است.
به نظر می رسد نمایشگاه تجسمی جایزه مصطفی(ص) با پیش بینی درست نیازهای بصری جایزه، دستیابی به اهداف مشخصی را برنامه ریزی کرده باشد. گر چه کشورهای مسلمان در مسیر توسعه کم و بیش نوپا هستند اما برآیند حرکت هایی که تاکنون شکل گرفته، نشان از پویش و خلاقیت دارد و این نکته نه تنها در فضای علمی بلکه در جنبش های تجسمی این کشورها نیز نمود یافته است.
جایزه مصطفی(ص) که قرار است با تمرکز به پیشرفت های علمی به جایزه ای بزرگ در جهان اسلام و در بین دانشمندان کشورهای اسلامی بدل شود، فرصتی برای تجربه در زمینه های مختلف هنری نیز پدید آورده تا به بروز و ظهور این مفهوم کمک کند.
مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس و دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، درباره لزوم حضور بخش تجسمی در این جایزه، اظهار داشت: ما در حوزه پیشرفت های علم و فناوری کشورهای اسلامی یا مسلمانان در سطح جهان، کمتر شاهد انعکاس فعالیت های آنها در سطح رسانه ها هستیم و وقتی در بخش های مختلف جستجو می کنیم کمتر ردپای فعالیت های علمی دانشمندان اسلامی مخصوصا در دهه های اخیر را می توانیم پیدا کنیم.
وی افزود: با برگزاری این جایزه سعی کردیم تا فعالیت های دانشمندان جهان اسلام را در ابعاد هنری به تصویر بکشیم، تا بتوانیم خروجی های این نمایشگاه را در رسانه ها منتشر کنیم و فتح بابی شود برای اینکه هنرمندان چه در ایران چه در دیگر کشورهای اسلامی، توجه بیشتری به حوزه علم و فناوری داشته باشند و کمک کنند که این پیشرفت ها در قالب هنر به تصویر کشیده شود و هر چه بیشتر در سطح جهانی منتشر شود.
هانیه حیدری، محمود آراسته نسب، حسام بیک محمدی، نوید صالح فکر، محمدرضا حافظی، ریحانه علایی و نصیر بشیری در بخش ورک شاپ؛ زهره صدری نژاد، علی بیات، بیتا ریحانی، سعید عامری، ارشاد فتاحیان، رضا عزیزی، حامد جابرها، حسن غفاری در بخش عکس و علیرضا نبیی، بهاره خباز، بهزاد متبحری، هما دلورای، نغمه فلور ذبیحی، احسان رضوانی، پدرام حربی، تهمتن امینیان، امیرحسین قوچی بیک، بهراد جوانبخت در بخش پوستر، از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.
شرکت کنندگانی از ترکیه، لبنان، سوئد و ... نیز از کشورهای دیگر در بخش عکس حضور دارند.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام گذاری شده است. این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی(ص) ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) است. این جایزه توسط پارک فناوری پردیس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
این نمایشگاه تا 7 دی ادامه خواهند داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه هنرهای تجسمی در گرمی بازگشایی شد