فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آثار جشنواره کتاب دین در سه گروه علمی به مرحله نهایی داوری رسید


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، مجید توسلی افزود: از مجموع 363 اثر در گروه «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی» 11 اثر، از مجموع 790 اثر در گروه «فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی» 5 اثر و از مجموع 141 اثر در گروه «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی» 12 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافته اند.
وی ادامه داد: تعداد آثار راه یافته به مرحله نهایی در هفت گروه علمی دیگر؛ یعنی گروه های «اصول، فقه و حقوق اسلامی»،«علوم اجتماعی »،«ادبیات داستانی و رمان»،«علوم قرآن و حدیث»،« کودک و نوجوان» و»، «علوم ترییتی، روانشناسی و علوم رفتاری» و «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» نیز به زودی مشخص می شود.
وی با اشاره به چگونگی فرایند داوری در جشنواره کتاب دین، تصریح کرد: جلسات گروه های علمی برای ارزیابی آثار با حضور حداقل سه نفر از اعضا رسمیت می یابد.
وی گفت : همچنین گروه های علمی برای ارزیابی آثار به تناسب موضوع از استادان و پژوهشگران متخصص مراکز علمی ـ پژوهشی سراسر کشور نیز کمک می گیرند.
مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین افزود: داوری آثار در گروه های علمی جشنواره در چهار مرحله صورت می پذیرد ؛ در مرحله اول آثار از نظر شاخص های کلان و معیارهای اولیه پژوهش، توسط گروه علمی مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و آثاری که از حداقل ویژگی های یک اثر ارزشمند برخوردار باشند، به مرحله بعد راه می یابند و آثاری که کاستی چشمگیری داشته و با معیارها و ضوابط مصوب منطبق نباشند، از داوری حذف می شوند.
توسلی اضافه کرد: در مرحله دوم کارشناسان علمی، متناسب با رشته ها و گرایش های موجود، آثاری را که به مرحله دوم راه یافته اند، با توجه به شاخصهای کلی تعیین شده در فرمهای ارزیابی، مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. در مرحله سوم آثاری که بیش از 80 درصد امتیاز را کسب کرده اند مجددا برای داوری ارسال می شوند. سپس گروه های علمی با توجه به امتیازات آثار و نتایج مراحل گذشته، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را به شورای علمی معرفی می کنند.
وی همچنین تصریح کرد: در مرحله چهارم و آخرین مرحله داوری آثار معرفی شده گروه های علمی همراه با تمامی سوابق و مستندات، توسط رئیس هر گروه در شورای علمی جشنواره مطرح می شود و پس از بررسی امتیازات آثار در مراحل مختلف، آثار واجد صلاحیت به صورت نهایی برگزیده و معرفی می شوند.
جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر به منظور تجلیل از پژوهشگران، اندیشمندان و اهل قلم هر دو سال یک بار توسط معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بر گزار می شود در صورت تامین اعتبار اختتامیه ششمین دوره این جشنواره در ایام دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

** کتابی در مورد شکوه ایران
به گزارش روابط عمومی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتب کاربردی و دانشگاهی کتاب شکوه ایرانی/ The Splendour of Iran در سه جلد به هنر، معماری و بناهای تاریخی ایران پیش و پس از اسلام، در این نمایشگاه عرضه شده است.
شکوه ایرانی با آثار و مقالاتی از ایران شناسان برجسته ایرانی و خارجی با مشارکت انتشارات نگاره ثریا، ازسوی انتشارات بوت کلیبورن/ Booth-Clibborn انگلیس به زبان انگلیسی منتشر شده است.
بناهای تاریخی و هنر در دوره های مختلف ایران باستان و ایران پس از اسلام تا دوره معاصر، موسیقی، قنات ها، بادگیرها، مساجد، میادین، یخچال های کویری، فرش، سفال، سرامیک، کاشی ها و... محورهایی است که در این کتاب نفیس به آنها پرداخته شده است.
ثریا ایمانی، گردآورنده مقالات کتاب، گفت: این طرح در سال 1374 آغاز شد و با انتشارات بوث کلیبورن که کتاب شکوه مصر را منتشر کرده بود، برای انتشار کتابی درباره ایران، قرارداد بستیم. سپس پژوهشگران برجسته ای از جمله سیروس پرهام، آیدین آغداشلو و ... دعوت به همکاری شدند تا سرانجام، کار پس از هشت سال به نتیجه رسید.
مدیر انتشارات نگاره ثریا با اشاره به مستند بودن مقالات کتاب شکوه ایرانی تاکید کرد: از این مجموعه در تمام کتابخانه های مرجع دنیا استفاده می شود و جامع ترین کتاب درباره هنر و معماری ایران است.
وی درباره ترجمه این اثر به فارسی و زبان های دیگر، گفت: ناشر انگلیسی تمایل به ترجمه کتاب دارد و اعلام کرده امکاناتی را برای این کار در اختیار ما قرار می دهد، اما ترجمه کتاب به فارسی هزینه های زیادی دارد و بدون حمایت سرمایه گذار، امکان ترجمه وجود ندارد.
سیزدهمین نمایشگاه بین ‏المللی کتب کاربردی و دانشگاهی با شرکت بیش از 300 ناشر و با 51 هزار عنوان کتاب لاتین و پنج هزار عنوان کتاب عربی اول تا چهارم آذرماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپاست.
فراهنگ **9185** 1085**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلاوت سید محمد جواد علمی در مرحله نهایی اسراء