سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



ملاله یوسف‌زی به دنبال جمع‌آوری 1.4 میلیارد دلار کمک برای آموزش کودکان آواره سوری


ملاله یوسف‌زی به دنبال جمع‌آوری 1.4 میلیارد دلار کمک برای آموزش کودکان آواره سوریایسنا/ براساس گزارش صندوق ملاله، وابسته به ملاله یوسف‌زی، دانش آموز دختر پاکستانی که از ترور طالبان جان سالم به در برد،‌ اعلام کرده است که حدود 700 هزار کودک سوری که در اردوگاه‌های آوارگان در اردن، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه زندگی می‌کنند، محروم از تحصیل هستند.
ملاله یوسف‌زی اعلام کرد به دنبال متقاعد کردن رهبران جهان در کنفرانس روز پنجشنبه در لندن است تا برای کمک به تحصیل کودکان آواره سوری مبلغ 4 / 1 میلیارد دلار جمع آوری کند.

روسای کشورها و نخست وزیران از چندین کشور جهان قرار است روز پنجشنبه در لندن گردهم آیند تا در کنفرانس "حمایت از سوریه و منطقه" شرکت کنند که هدفش جمع آوری مبالغی برای کمک به امور بشردوستانه برای آوارگان سوری است.

براساس گزارش صندوق ملاله، وابسته به ملاله یوسف‌زی، دانش آموز دختر پاکستانی که از ترور طالبان جان سالم به در برد،‌ اعلام کرده است که حدود 700 هزار کودک سوری که در اردوگاه‌های آوارگان در اردن، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه زندگی می‌کنند، محروم از تحصیل هستند.

ملاله در یک مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت: من با بسیاری از دانش آموزان سوری دیدار کرده و هنوز آنها را در ذهنم دارم و نمی‌توانم آنها را فراموش کنم. من می‌دانم که آنها نمی‌توانند به مدرسه بروند و نمی‌توانم چنین چیزی را قبول کنم.

وی افزود: ما باید به این کودکان کمک کنیم و از انها حمایت کنیم. آنها باید به مدرسه بروند. آنها به کتاب، مدرسه و آموزگار نیاز دارند. ما باید آینده سوریه با حمایت کنیم.

ملاله یوسف‌زی که هم اکنون 18 ساله و ساکن لندن است در ادامه صحبت هایش گفت: من امیدوارم در کنفرانس روز پنجشنبه بتوانم رهبران جهان را متقاعد کنم تا بیشتر از آن چیزی که هست به این کودکان کمک کنند.

ملاله قرار است در کنار یک دختر دانش آموز سوری 17 ساله در این کنفرانس شرکت کند.

این دختر دانش آموز سوری نیز که درخواستی شبیه به ملاله دارد، در این باره گفت: بدون آموزش ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

این کنفرانس به میزبانی سازمان ملل و دولت‌های انگلیس، آلمان، نروژ و کویت برگزار می‌شود و تنها به مساله آموزش نمی‌پردازد بلکه درباره تعهد کشورهای اهدا کننده در تامین دیگر نیازهای آواره‌های سوری نیز است.

آژانس‌های سازمان ملل قول داده‌اند تا در مجموع مبلغ 73 / 7 میلیارد دلار برای تامین نیازهای آوارگان سوری در سال جاری میلادی و مبلغ 2 / 1 میلیارد دلار دیگر برای کمک به کشورهای منطقه که با بحران آوارگان روبرو هستند، جمع اوری کنند.

در سال‌های گذشته این کشورها موفق نشده بودند این مبالغ را تامین کنند.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل