فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دانشگاه شاهرود ماموریت گرا می شود


به گزارش ایرنا ، دکتر محمد مهدی فاتح در جلسه شورای دانشگاه با ارائه گزارشی از پیشرفت های دانشگاه و با اشاره به جلسه دیدار رؤسای دانشگاه ها با رهبر معظم انقلاب ، گفت: دانشگاه به عنوان یک نهاد ملی جایگاه ارزنده ای دارد .
وی بر اهمیت مأموریت گرا نمودن دانشگاه ها در پاسخ به نیاز جامعه و توجه به اسناد بالادستی به ویژه نقشه جامع علمی کشور تأکید نمود.
رئیس هیأت ممیزه دانشگاه شاهرود با تبریک به همکارانی که در هیات ممیزه از استاد یاری به دانشیاری ارتقاء یافته اند از آنها خواست با ارائه مقالات قوی ارتقاء خود را سرعت بخشند.
وی سپس به تفاوت آیین نامه ارتقاء جدید و مقایسه آن با آیین نامه قدیم پرداخت که از آن جمله می توان تغییر در ترکیب اعضای کمسیون تخصصی هیات ممیزه اشاره کرد.
دکتر فاتح با بیان اینکه در ترکیب جدید کمیسیون فرهنگی، رئیس دانشگاه به عنوان رئیس کمسیون شرکت می کند اظهار داشت: تغییر در نگاه به کیفیت تدریس، بالا رفتن اهمیت آن و افزایش سقف امتیازات پژوهشی مقالات ژورنالی و طرح های پژوهشی به ترتیب برای دانشیاری و استادی به 25 و 40 در آیین نامه جدید مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در آیین نامه جدید امتیاز دهی به مقالات علمی، پژوهشی شفاف تر شده است گفت: تربیت دانشجویان دکترا و ارشد بیش از گذشته به ارتقاء کمک می کند.
دکتر فاتح همچنین بر بهبود نسبت استاد به دانشجو و زمینه سازی جذب بیشتر هیات علمی تاکید کرد.
رییس دانشگاه شاهرود با اشاره به پیشرفت های عمرانی این دانشگاه گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه، آماده سازی کتابخانه سلف پردیس، غذاخوری، مرکز کامپیوتر و خوابگاه پسران، تکمیل اردوگاه آموزشی دانشگاه، افزایش ظرفیت خوابگاهی،ساخت دانشکده های برق، کشاورزی و مکانیک و مواد و تعمیرات خوابگاه ها از اقداماتی است که با همدلی و همراهی همه همکاران حاصل شده است.
وی از ثبت رسمی بنیاد خیرین دانشگاه شاهرود هم خبرداد و به منظور حمایت از دانشجویان بی بضاعت در تأمین هزینه های تحصیل، درمان، اسکان و تغذیه و کمک به امر خوابگاه سازی از خیرین درخواست کمک و همیاری کرد .
دکتر فاتح با ذکر کمک های ارزنده اعضای هیأت علمی دراین زمینه، گفت: تخصیص درصدی از حقوق اعضای علمی دانشگاه برای کمک به دانشجویان بی بضاعت و امر خوابگاه سازی بسیار کارگشاست.
وی زیرسازی جاده اردوگاه آموزشی دانشگاه به طول 12 کیلومتر و توسعه عمرانی اردوگاه را یکی از دستاوردهای بنیاد خیرین دانست و گفت: این جاده که در سیل کاملا تخریب شده بود توسط آقای علیرضا ابراهیمیان یکی ازخیران شاهرودی ، به مدت چهار ماه زیرسازی شد.
وی اظهار داشت: همزمان با تعمیر جاده، توسعه عمرانی، نوسازی واحدهای اردوگاه به کمک خیرین آغاز و در حال حاضر این اردوگاه با فضای های مختلف آموزشی، ورزشی و تفریحی سرمایه ای بزرگ برای دانشگاه، شهر و کشور محسوب می شود.
رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به بازدید معاون اداری و مالی وزارت علوم از دانشگاه گفت: وزارت متبوع از پروژه های خیرین حمایت می کند.
معاون دانشجویی دانشگاه شاهرود هم در این جلسه با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه شاهرود از طیف های مختلفی هستند افزود: در این میان دانشجویانی هستند که از نظر مالی بی بضاعت بوده و دچار بیماری های مزمن هستند و نیاز به حمایت های مالی دارند.
دکتر رمضان رمضانی اومالی افزود:مساعدت هایی مالی از اعضای هیات علمی و همکاران برای این طیف از دانشجویان جذب شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه به اندازه توان خود امکانات خوابگاهی در اختیار دانشجویان نیازمند قرار داده است اظهار داشت: ظرفیت خوابگاه در دانشگاه کم بوده و نیاز به یک خوابگاه جدید است.
دکتر رمضانی افزود: مدیران دانشگاه دوست دارند که دانشجویان در سطح شهر پراکنده نشوند.
ناصر بابایی مدیر عامل بنیاد خیرین دانشگاه شاهرود نیز در این نشست با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد و وضعیت موجود بنیاد، به مشکل کمبود فضاهای خوابگاهی اشاره کرد و خواستار معرفی خیرین در این زمینه شد.
در این مراسم ضمن معرفی سیدمحمدرضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار شاهرود و نیز علیرضا ابراهیمیان به عنوان اعضای جدید هیأت امنای بنیاد خیرین دانشگاه از زحمات و تلاش های علیرضا ابراهیمیان، خیر شاهرودی با اهداء لوح سپاس، تقدیر شد.
دانشگاه شاهرود بیش از 11هزار دانشجو در حدود 100رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در 18 دانشکده و 4پردیس تحصیل می کنند.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانشگاه صنعتی شاهرود