فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تقید به خواندن نماز شب پیش از تکلیف/ روحانی که روحیه مجاهدت او را استثنایی کرد


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا هیأتی قرآنی به دیدار خانواده شهید محمدعلی نقاشیان رفتند.

در این دیدار مادر شهید به بیان ویژگی‌های شهدا و فرزند شهیدش پرداخت و گفت: زبان ما برای بیان ارزش‌های شهدا قاصر است. این عزیزان و خانواده‌ و جامعه تک بودند و با وجود اینکه بزرگان می‌گویند صبر و مجاهدت خانواده‌های شهدا کمتر از شهیدشان نیست، باید بگویم ما به هیچ وجه معرفت و شناخت شهدا را نداریم.

 

 

پیش از مکلف شدن نماز شب می‌خواند

هیچ شیرینی برای پدر و مادر بالاتر از این نیست که اولادش صالح باشد و هیچ تلخی بالاتر از تربیت بد فرزند نیست. محمدعلی از همان کودکی بسیار با ایمان، خوش‌ قلب، پاک و مطیع بود. هنوز به سن تکلیف نرسیده بود اما نماز شب می‌خواند. برای خواندن نماز شب به مسجد می‌رفت و بعد از خواندن نماز صبح به خانه می‌آمد. محمد‌علی به خاطر این ویژگی‌‌ها سبب شده بود که ما شیرینی صالح بودنش را بچشیم.

نگران بودم مبادا شهید شود اما شیطان را لعنت و فرزندم را راهی جبهه کردم

بسیار آرام و مؤدب بود، هیچ وقت محکم گام برنمی‌داشت و همیشه در منزل مؤدبانه روی دو زانو می‌نشست. بسیار کم غذا بود و تمایل چندانی به خوردن نداشت. هنگامی که قصد رفتن به جبهه را داشت بسیار ناراحت شدم. با خود فکر می‌کردم که اگر شهید شود ما چه کنیم، چه کسی به پدرش رسیدگی کند. اما در همین حال شیطان را لعنت کردم و فرزندم را راهی جبهه کردم.

 

 

محمدعلی متولد 14 فروردین‌ماه 1344 بود و سال 1364 در بمباران دشمن در عملیات خیبر به شهادت رسید.

در حوزه علمیه هم درس می‌خواند اما از لباس روحانیت خوف داشت می‌گفت: ترسم از این است که نتوانم حق این لباس را به خوبی ادا کنم.

 

 

به بازی‌های کودکانه علاقه نداشت/ فعالیت در مسجد

در ادامه یکی از همرزم‌های شهید به بیان خصوصیات شهید نقاشیان پرداخت و گفت: ما از کودکی با هم در یک محل زندگی می‌کردیم به یاد دارم علی اخلاق خاصی داشت و در بازی‌های کودکانه شرکت نمی‌کرد. همواره آراسته و تمیز بود و از همان دوران برای خواندن نماز جماعت به مسجد می‌رفت. در مسجد، قاری قرآن، مکبر و ادعیه خوان بود و در گروه کمیل عضویت داشت و با دوستان شب‌های جمعه به منازل شهدا می‌رفت دعای کمیل می‌خواند.

 

 

رسیدگی به محرومان و تهیه جهیزیه

بعدها مسئول عقیدتی پایگاه بسیج شد و همزمان در حوزه علمیه هم تحصیل می‌کرد. یکی از دغدغه‌هایش رسیدگی به محرومان بود و به خانواده‌های کم بضاعت رسیدگی می‌کرد، حتی برای تهیه جهیزیه به کمک چند خانواده شتافته بود.

روحانی استثنایی

با آغاز جنگ راهی جبهه شد و چند بار زخمی شد، حتی یک بار موج انفجار او را گرفت اما هر بار پس از بهبودی دوباره راهی منطقه می‌شد. بعد از اولین بازگشت از جبهه به لباس روحانیت ملبس شد و آیت‌الله هاشمی رئیس حوزه علمیه از او به عنوان یک روحانی استثنائی یاد کرد.

بعد از ملبس شدن با لباس روحانیت به جبهه می‌رفت. در عملیات خیبر در تاریخ 1 اردیبهشت‌ماه 1364 بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن ترکشی به قلبش خورد و شهید شد. پیکرش هم در قطعه 27 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

 

 

خصوصیاتی که سبب شد خدا محمد‌علی را برای خود برگزیند

اخلاق حسنه، آرامش، تواضع، تلاوت قرآن، احترام به پدر و مادر و بسیاری خصوصیات بارز در وجودش دیده می‌شد و خداوند به خاطر همین خصوصیات او را برای خود برگزید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/755QLG


ویدیو مرتبط :
تقید به نماز اول وقت وآثار آن