سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ عاداتی که برای قلب ضرر دارند!


نوین زی/ شما هم حتما با این گفته که قلب سالم کلید زندگی سالم است موافقید. متاسفانه این روزها بیماری های قلبی عروقی بسیار شایع شده و حتی جوانان هم درگیر آن هستند. خبر خوب این است که برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در این مطلب به برخی عادات مضر اشاره می کنیم که با دوری از آن ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید:

تعادل برقرار کردن بین زندگی کاری و زندگی شخصی معمولا قربانی کار زیاد، اهداف مختلف و … شده و کار کردن برای ساعات طولانی مدت عوارض منفی روی قلب دارد.
بیشتر از ۴۰ ساعت کار کردن در هفته باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب یا مسدود شدن رگ های خونی که اکسیژن را به قلب می رسانند، می شود. همچنین این همه کار کردن روی سبک زندگی تاثیر گذاشته و الگوی تغذیه و ورزش را تغییر داده و باعث گرایش به سمت مصرف سیگار و الکل می شود.
کار کردن

تماشای تلویزیون یا نشستن برای مدت زمان طولانی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد (حتی اگر به طور منظم ورزش کنید). ورزش های متناوب ، مدت زمانی که نشسته هستید را جبران نمی کند.
آیا احساس استرس، خشم یا افسردگی دارید؟ این احساسات ممکن است برای قلبتان ضرر داشته باشند. درست است که همه این حس ها را گاهی تجربه می کنند، اما کنترل آنها روی سلامتی قلب تاثیر دارد. کسانی که استرس دائمی دارند در خطر بیشتری هستند. تحقیقات نشان داده اند که خندیدن و حمایت اجتماعی فواید زیادی برای قلب دارند.

به جز احساسات منفی، خروپف کردن هم می تواند نشانه مشکلات جدی باشد: یعنی وقفه تنفسی در خواب. این اختلال که باعث قطع تنفس در خواب می شود، فشار خون ایجاد می کند. کسانی که اضافه وزن یا چاقی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال هستند، البته به این معنی نیست که لاغر اندام ها در معرض خطر نیستند!
بعضی روزها شاید زندگی به شما سخت گرفته باشد و احساسات بدی به سراغتان بیاید. این احساسات برای کسانی که ارتباطات قوی با دوستان و خانواده شان دارند بسیار کمتر می شود. به طور کلی کسانی که ارتباط قوی با خانواده، دوستان و اجتماع دارند هم بیشتر عمر کرده و هم سالم تر هستند. همه به زمانی برای تنها بودن نیاز دارند، اما ارتباط داشتن با دیگران را فراموش نکنید.

مصرف الکل باعث بالا رفتن فشار خون و چربی خون و در نهایت حمله قلبی می شود. علاوه بر این کالری بیش از اندازه منجر به اضافه وزن می شود که این امر تهدیدی برای سلامت قلب است.
اضافه وزن از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی است. پس سعی کنید کمتر بخورید! و آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین کنید.
سبزیجات، میوه ها، آجیل، غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب و پروتئین کافی مصرف کرده و مصرف مواد غذایی بد و فست فودها را محدود کنید. یک رژیم غذایی جدید توصیه می کند که نیمی از وعده غذایی باید شامل میوه ها و سبزیجات باشد.

اگر می توانید یک ردیف پله را بدون هیچ مشکلی طی کنید که هیچ! اما اگر بعد از طی کردن یک ردیف پله نفستان گرفته یا حس فشار روی سینه تان دارید، پس وقت آن است که پیش پزشک بروید.
فکر نکنید که شما در خطر نیستید! فشار خون و کلسترول بالا، دیابت، اضافه وزن و سیگار کشیدن از جمله عوامل هستند که شما را در معرض خطر گذاشته و باید آنها را کنترل کنید.
سیگار کشیدن برای قلب فاجعه است. سیگار کشیدن باعث لخته شدن خون شده، که این امر جریان خون به قلب را مسدود کرده و در رگ ها پلاک ایجاد می کند. در حقیقت، حدود حدود ۴۶۰۰۰ فرد غیر سیگاری که با افراد سیگاری زندگی می کنند، سالانه به دلیل بیماری قلبی فوت کرده اند، فقط به این دلیل که در معرض دود سیگار بوده اند.

مصرف نمک را کاهش دهید. هر چقدر که نمک بیشتری مصرف کنید، خطر فشار خون هم بالا می رود. ما باید روزانه کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم نمک مصرف کنیم. اگر شما فشار خون بالا دارید این مقدار را به کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم برسانید.
کسانی که در طول هفته ۶۱ تا ۷۰ ساعت کار می کنند، نسبت به کسانی که ۳۱ تا ۴۰ ساعت کار می کنند، ۴۲ درصد بیشتر احتمال دارد به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شوند. و کسانی که در هفته ۶۱ تا ۷۰ ساعت کار می کنند ۶۳ درصد بیشتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند در حالی که کسانی بیشتر از ۸۰ ساعت در هفته کار می کنند، ۹۴ درصد بیشتر در خطر هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جشن یکسالگی دکتر سلام...کامل...نبینی ضرر کردی!!!