تمام قطعات موتورهای ساعت گل ساخت داخل و ایرانی است


مخترع بزرگترین ساعت دو موتوره کشور با بیان اینکه هرکدام از عقربه های این ساعت با یک موتور کار میکند، گفت: تمام قطعات به کار رفته در ساعت گل ساخت داخل و ایرانی است.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسئله گو با اشاره به اینکه ساعت 10 سال قبل از سوی او و به سفارش سازمان طراحی و ساخته شده بود، ادامه داد: ساعت در حاشیه اتوبان همت و در محوطه بوستان آب و آتش کنونی جانمایی شده که بعد از مدتی به دلیل مشکلات پیمانکار به طور کلی از کار افتاد.

او با اشاره به اینکه این ساعت بزگترین ساعت دو موتوره کشور است، افزود: این ساعت در قطر 15 متر و با مکانیزم گلودوبل کنترل مجددا از سوی من تعمیر شد که در تعمیرات جدید عقربه ها از روشنایی برخوردار بود و با توجه به نحوه ساخت در شب نیز به خوبی دیده می شود.

مسئله گو با تاکید بر اینکه در طراحی این ساعت هرکدام از عقربه ها به صورت جداگانه با یک موتور کار کرده و در نهایت به صورت هوشمند بهم مرتبط می شود، گفت: طول عقربه بزرگ 9 متر و طول عقربه کوچک 7 متر است، وزن عقربه بزرگ 250 و وزن عقربه کوچک 150 کیلوگرم است و در نهایت دو موتور برروی هم 200 کیلوگرم وزن دارد از مشخصه های موتور می تواند به استفاده از 6 گریبکس و 2 الکتروموتور در آن اشاره کرده که همه اینها در مجموع کمک می کند این ساعت زمان را به کسانی که از مقابل آن عبور میکنند به خوبی به شهروندان بگوید.

به گفته این مخترع ساعت گل بعد از بازسازی دوباره با توان و قدرت دوبرابر نسبت به ساعت اول کار می کند و عقربه ها نسبت به عقربه های اولیه سنگین تر بوده و مکانیزم روشنایی به کار رفت در آن اس ام دی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مسئله گو با اشاره به این که تست اولیه موتورها در کارگاه انجام شده است، گفت: با این وجود ساعت به مدت یک هفته به صورت آزمایشی به کار افتاده تا در صورت بروز مشکل یا اختلال همه موارد بررسی و بهره برداری نهایی از آن صورت گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند توان ایرانی - موتورهای جت