اعطای جایزه جهانی MAKE به سه سازمان دانشی برتر ایران


رییس شورای عالی راهبری جایزه جهانی Make در ایران گفت: پنجمین جایزه جهانی سازمان دانشی برتر MAKE در ایران طی مراسمی در قالب کنفرانس بین‌المللی مدیریت ارزش‌آفرینی، نوآوری و سرمایه فکری به سه سازمان برتر ایرانی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر سعید سهراب پور در کنفرانس خبری اعلام رسمی برنامه‌های پنجمین کنفرانس مدیریت ارزش آفرین، نوآوری و سرمایه‌های فکری که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از داوران مرحله اول ارزیابی و آرزوی موفقیت در ادامه روند ارزیابی، خطاب به داوران حاضر گفت: گردآوری بزرگان، خبرگان و اساتید مدیریت سازمانی کشور بی شک امری است که تنها از عهده دانشگاه صنعتی شریف و جایزه جهانی MAKE در ایران بر می‌آید.

وی با ابراز امیدواری استفاده داوران از تجربیات خود در جهت رشد و ترقی سطح مدیریت سازمانی کشور در آینده، گفت: انتظار دارم با استفاده از گنجینه ارزشمند بیش از 2300 سازمان برتر دنیا که تاکنون در جایزه جهانی MAKE شرکت کردند، اطلاعات و اندوخته های خود را به روز کرده و از تجربیات برترین‌های دنیا نیز استفاده کنید تا بتوانید با ارائه نکات ظریف مانع بروز اشتباهات در بین سازمان‌های کشور و با ارائه نقطه نظرات موجبات پیشرفت سازمان‌ها را فراهم کنید.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به موقعیت ایران در بین سازمان‌های دنیا و روند رو به رشد جایگاه سازمانی ایران در آسیا و افزایش کیفیت داوری این دوره اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته شاهد قرارگیری یکی از سازمان‌های ایرانی در زمره‌ 25 کشور اول آسیایی بودیم. سال‌های گذشته فاصله‌ شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های برتر آسیا زیاد بود، اما امسال شرکت فولاد مبارکه جزو یکی از 25 شرکت‌های برتر آسیایی قرار گرفت.

سهراب‌پور افزود: رویکرد دانش محور به تولید و کسب وکار به معنای به کارگیری نظام مند تجربیات، نوآوری‌ها و سرمایه های فکری کشور در مسیر توسعه نقشی حیاتی در دستیابی هرچه بیشتر کشور به شاخص‌های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی داشته و تمام سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌هایی که تجربه و نوآوری‌های آنها را در پیشبرد اهدافشان یاری می‌رساند، می‌توانند به خوبی از مزیت‌های مدیریت دانش محور استفاده کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از دانشگاه شریف به عنوان مجموعه‌ای پیشگام در حوزه علم و فناوری در کشور یاد کرد و گفت: برگزاری جایزه جهانی MAKE در ایران فرصتی برای جمع‌بندی مجموعه نتایج اقدامات سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات کشور است و می‌تواند کمک بسزایی به هم افزایی اقدامات در راستای خلق هرچه بیشتر ارزش از سرمایه‌های دانش کشور کند و به رشد و توسعه روزافزون پیشرفت‌های مبتنی بر دانش در کشور منجر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اعطای این جایزه با تبادل تجربیات و سنجش بر اساس معتبرترین شاخص بین‌المللی در حوزه‌ مدیریت سرمایه‌های دانشی در سطح دنیا، می‌تواند کمک بسزایی به هم‌افزایی اقدامات در راستای خلق هر چه بیشتر ارزش از سرمایه‌های دانشی کشور کند.

دکتر مهدی شفیعی‌زاده، دبیر اجرایی جایزه Make نیز در ادامه کنفرانس مدیریت ارزش آفرین، نوآوری و سرمایه‌های فکری را بزرگترین و ارزشمندترین کنفرانس مدیریتی دانش محور خواند و گفت: این کنفرانس در تاریخ‌ 15 تا 18 اسفند ماه در محل سالن همایش‌های صدا و سیما و با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بیش از 100 سازمان برتر کشور در قالب ارائه تجربیات برترین سازمان‌های کشور و موفق‌ترین فعالان حوزه‌ مدیریت دانش از امریکا، انگلیس و هندوستان برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: به طور کلی هفت مهمان خارجی اعم از بنیانگذار علم دانش محور دنیا، مهمانانی از مدرسه کسب و کار لندن، دانشگاه MIT و مدیران ارشد برخی شرکت‌های برنده‌ این جایزه در این دوره اختتامیه حضور دارند.

دکتر شفیعی با اشاره به روند داوری در سه مرحله، اظهار کرد: مرحله اول داوری‌ها شروع شده و مرحله‌ دوم هفته‌ آینده آغاز می‌شود که این مرحله پنج سازمان برگزیده دارد. از مرحله‌ سوم داوری نیز سه سازمان برتر ایرانی اعلام می‌شوند که برای ارزیابی‌های آسیایی به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود سه ماه از اعطای جایزه گزارش محرمانه‌ 200 صفحه‌ای با رتبه بندی کامل سازمان‌ها، تجربیات و نقاط ضعف آنها به سازمان‌ها ارائه می‌شود که اگر شرکت‌ها از مطالب آن استفاده و آنها را عملی کنند، سودآوری آنها تا 65 برابر در هر دلار افزایش می یابد، به گونه‌ای که در این 18 سال برگزاری این جشنواره، میزان سودآوری سازمان‌های برنده از مدیریت دانش محور 1379 میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این نشست با ارائه لوح تقدیر از اعضای شورای عالی داوری جایزه جهانی MAKE در ایران تقدیر بعمل آمده و با جمع بندی نظرات داوران، برنامه‌ها و سیاست‌های مرحله دوم ارزیابی به داوران ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، جایزه جهانی MAKE بزرگترین و تخصصی‌ترین جایزه مدیریت سازمانی در دنیا است که از سال 1998 هر ساله در پنج قاره و در سطح جهانی و با حضور سازمان‌های بزرگ دنیا نظیر زیمنس، تویوتا، بی پی، شل، مایکروسافت، بی ام و، سامسونگ و ناسا برگزار می‌شود و پنجمین دوره آن در ایران به عنوان جایزه بین‌المللی کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برترین های چهارمین دوره جایزه جهانی سازمان دانشی برتر د