انتشار کتاب‌های صامت برای کودکان


یک موسسه انتشاراتی از عزم خود برای انتشار کتاب‌های صامت یا silent books ویژه کودکان پیش‌دبستانی و انتشار مجموعه کتاب‌های «نقاشان بزرگ» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به گفته کوثری مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی، این موسسه انتشاراتی بنا دارد‌ با اجرای طرح تولید کتاب‌های صامت یا silent books در فاز اول 20 کتاب تصویری را در همکاری با بخشی از تصویرگران کودکان و نوجوانان تا پایان سال آینده راهی بازار کند.

او در توضیحی گفت: این کتاب‌ها هیچ متن نوشتاری ندارند و داستان صرفا از طریق تصاویر و توالی آن‌ها پیش می‌رود. از ویژگی‌های ممتاز این کتاب‌ها آن است که کتاب‌های مذکور بین فرهنگی بوده و نیازی به سواد خواندن ندارند و به همین دلیل برای کودکان پیش‌دبستانی مناسب‌اند. همچنین این کتاب‌ها در افزایش خلاقیت ذهنی کودکان تاثیر بسزایی دارند.

ظاهرا این تصمیم به دنبال مطرح شدن این تم در سطح جهانی موضوع کار این موسسه انتشاراتی قرار گرفته است. چنان‌که در نمایشگاه بولونیای 2016 یکی از تم‌های مطرح، تولید کتاب‌های صامت است. چندی پیش خبر برگزاری مسابقه بین‌المللی تصویرسازی کتاب صامت در ایتالیا اعلام شد. این مسابقه که به کتاب‌های مصور بدون کلام اختصاص دارد با همکاری چند ارگان مهم در ایتالیا نظیر تصویرگری کتاب کودک بولونیا، سازمان بین‌المللی کتاب شهر ایتالیا و IBBY ایتالیا و… برگزار می‌شود. شرط اصلی شرکت در این مسابقه بدین صورت بود که در کتاب‌های ارائه‌شده نباید کلمه ای وجود داشته باشد به جز عنوان اصلی و بیان داستان باید تنها از طریق تصاویر و ارتباط گویای بین آن‌ها انجام شود.

مجموعه کتاب‌های «نقاشان بزرگ» از دیگر پروژه‌هایی است که بناست توسط موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی راهی بازار شود.‌ این کتاب‌ها براساس نقاشی‌هایی از نقاشان بزرگ ترجمه شده است.

در این کتاب‌ها نویسندگان از ملیت‌های مختلف با الهام‌گیری از تصاویر نقاشی‌شده توسط نقاشان بزرگ دست به قلم شده‌اند.

این مجموعه نیز احتمالا تا سال آینده راهی بازار خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خبر انتشار کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته از شبکه سه سیما اخبار 90 ثانیه با کتاب