استکی: بوکسورهای اعزامی به انتخابی المپیک پیش از جام فجر مشخص می‌شوند


مربی تیم ملی بوکس ایران می‌گوید تیم اصلی بوکس ایران تا پیش از رقابت‌های جام فجر مشخص خواهد شد و این تیم راهی رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 در چین می‌شود.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با ایسنا، به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و مشخص شدن نفرات برتر اشاره کرد و گفت: ملاک انتخاب ملی‌پوشان و حضور آنها در رقابت‌های انتخابی المپیک، شرکت در چندین دوره مسابقات انتخابی است تا در نهایت چهره نفرات برتر مشخص شود.

او ادامه داد: با برگزاری چندین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی می‌خواهیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم. به نظرم حضور ملی‌پوشان در چندین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی سبب می‌شود تا مشتزنان استرسی نداشته باشند و این امر دست ما را برای انتخاب نفرات برتر باز می‌گذارد.

مربی تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه پیش از رقابت‌های انتخابی المپیک، ملی‌پوشان در چند تورنمنت شرکت می‌کنند، گفت: ملی‌پوشان بوکس ایران پیش از رقابت‌های انتخابی المپیک در مسابقات جام فجر و همچنین در یک تورنمنت دیگر شرکت می‌کنند. البته منتظریم تا تائید نهایی از سوی فدراسیون برای حضور در تورنمنت دوم صورت گیرد.

استکی خاطرنشان کرد: تیم اصلی بوکس ایران در رقابت‌های جام فجر بسته خواهد شد و پس از آن راهی مسابقات انتخابی المپیک در چین خواهد شد. البته پیش از آن در کشور چین یک اردوی تدارکاتی را برگزار خواهیم کرد و احتمالا ملی‌پوشان از بیستم اسفندماه در این کشور حضور پیدا خواهند کرد.

او با بیان اینکه علاوه بر چین یک مرحله دیگر از رقابت‌های انتخابی المپیک در آذربایجان برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور چین، مشتزنان قاره آسیا و اقیانوسیه حضور پیدا می‌کنند کار ما برای کسب سهمیه دشوار خواهد بود و به نظرم در آذربایجان شانس بیشتری برای به دست آوردن سهمیه المپیک داریم.

مربی تیم ملی بوکس ایران اضافه کرد: از حالا نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چند سهمیه برای المپیک به دست می‌آوریم، اما امیدوارم بتوانیم در دو مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک بتوانیم سه و یا حداکثر چهار سهمیه را به دست بیاوریم.

استکی در پایان این گفت‌وگو به حضور نایب رییس فدراسیون به عنوان مدیر تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: روح‌الله حسینی به عنوان مدیر تیم‌های ملی بر روی عملکرد مربیان تیم ملی نظارت دارد و موارد مختلف نیز با او هماهنگ خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیش بازی ایران-نپال؛ انتخابی المپیک ریو