چگونه سیمئونه تاریخ داربی مادرید را عوض کرد؟


اتلتیکومادرید پس از آمدن سرمربی آرژانتینی به رقیبی جدی برای رئال مادرید تبدیل شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از آس، زمانی که دیگو پابلو سیمئونه به اتلتیکو آمد تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، قرمز و سفیدپوشان 22 بازی پیاپی را بدون برد برابر ر‌ئال‌ ماد‌رید پشت سر گذاشته بودند.

هو‌اد‌ا‌ران مادرید به دنبال حریفی در خور اعتنا برای داربی بودند و سرمربی آرژانتینی اتلتیکو توانسته در سال‌های اخیر این خواسته را عملی کند. اتلتیکو هفت پیروزی، چهار تساوی و هفت شکست را به ثبت رساند تا تعادل بین دو تیم همشهری برقرار شود. سه بازی طول کشید تا سیمئونه بتواند مادرید را شکست دهد. او در اولین بازی در هفته‌ سوم فصل 12 – 2011، چهار بر یک مغلوب مادرید شد. در فصل بعد (13 – 2012) مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو، اتلتیکو را در دو دیدار رفت و برگشت و با نتایج دو بر صفر و دو بر یک شکست داد اما در پایان آن فصل توانست در فینال کوپا دل ری در سانتیاگو برنابئو دو بر یک پیروز شود.

با آمدن کارلو آنچلوتی به مادرید، اتلتیکو دو بار در لیگ مقابل حریفش پیروز شد. در دیدار رفت دو بر صفر پیروز شدند و در دیدار برگشت را با تساوی دو بر دو به پایان رساندند. در کوپا دل ری، اتلتیکو در دو بازی رفت و برگشت دو بر صفر شکست خورند و از این ر‌قا‌بت‌ها کنا رفتند. فینال لیگ قهرمانان نیز با پیروزی چهار بر یک به سرمربی ایتالیایی رسید. در دومین فصل حضور آنچلوتی در مادرید، پیش از شروع فصل این دو تیم در سوپر کاپ اسپانیا به مصاف هم رفتند و اتلتیکو توانست با نتایج یک بر یک و یک بر صفر این جام را فتح کند.

قرمز و سفید پوشان به برتری خود در لالیگا ادامه دادند و هر دو بازی را پیروز شدند. اولین دیدار با نتیجه‌ دو بر یک پایان یافت و مادرید را روز تولد کریستیانو رونالدو با چهار گل تحقیر کردند. اتلتیکو در این فصل در کوپا دل ری نیز موفق بود و در کالدرون دو بر صفر به پیروزی دست یافت و در برنابئو دو بر دو مساوی شد. این موفقیت در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی چیچاریتو در دقیقه 87 به پایان رسید. دیدار رفت با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

با خروج سرمربی ایتالیایی و آمدن رافائل بنیتس به رئال مادرید، دو تیم در کالدرون یک بر یک مساوی شدند. سرمربی اسپانیایی برکنار شد و زین الدین زیدان، جانشین او در شنبه این هفته‌، یک بر صفر در برنابئو شکست خورد. با این پیروزی، اتلتیکو در سه فصل مغلوب مادرید نشده است و سه بازی را ورزشگاه مادرید با پیروزی ترک کرده است. رکوردی که در تاریخ به ثبت نرسیده بود.

عناوین این دو تیم نیز با رسیدن سیمئونه به یک برابری رسید. اتلتیکو پنج جام را فتح کرد (لیگ اروپا، سوپر کاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا، کوپا دل ری و لالیگا) در مقابل مادرید 6 جام را بالای سر برد. (لالیگا، سوپر کاپ اسپانیا، کوپا دل ری، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر کاپ اروپا و جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها). داربی شهر مادرید پس از حضور سیمئونه، بر اساس تعداد پیروزی‌ها و دارای شان و منزلت شده است.

سیمئونه در سه فصل، هفت بار مادریدی را شکست داد که پیش از حضور سرمربی آرژانتینی، این رکورد طی 28 سال طول سال‌های 2013 تا 1985 بدست آمد.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
حركات نمایشی سیمئونه در تمرینات اتلتیكو مادرید