دختر 16 ساله دانمارکی متهم به توطئه برای بمب‌گذاری در مدارس


یک دختر 16 ساله دانمارکی به توطئه چینی برای انجام حمله تروریستی در دو مدرسه در این کشور که یکی از آنها متعلق به یهودیان است، متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت، دوست 24 ساله این دختر نوجوان نیز که رسانه‌های محلی می‌گویند یکی از شبه نظامیان سابق در سوریه بوده، به دست داشتن در این توطئه و آماده سازی بمب‌ها متهم شده است.

پلیس دانمارک اعلام کرده که این دختر نوجوان به دنبال بمب گذاری در این دو مدرسه با استفاده از بمب‌هایی بوده که می‌خواسته با استفاده از مواد شیمیایی بسازد.

شبکه تلویزیونی TV2 دانمارک نیز گزارش داد، این دختر اخیرا مسلمان شده بود و در 13 ژانویه سال جاری میلادی دستگیر شد. دوست این دختر نوجوان نیز که متهم به تهیه مواد انفجاری برای او است، در همان تاریخ دستگیر شد.

هیچکدام از این دو نفر به جرم خود اعتراف نکرده‌اند و بر اساس قانون دانمارک اسامی این دو اعلام نشده است.

سرویس اطلاعات دانمارک نیز گزارش داد،‌ دستگیری این دو تغییری در ارزیابی‌های امنیتی دولت درباره این افراد که به انجام اقدامات تروریستی متهم هستند،‌ به وجود نمی‌آورد به ویژه از سال 2015 که یک مرد مسلح در تیراندازی به یک کنیسه در کپنهاگ، پایتخت دانمارک دو تن را از پای درآورد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصادف دلخراش دختر 16 ساله !!