شهادت چهارمین شهروند اندیمشکی در جنگ سوریه


این شهید والامقام اسوه اخلاق و ایمان بود که در عرصه فوتبال نیز مدت 10 سال ریاست هیات فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش اندیمشک از این شهید درس اخلاق آموختند.

شهادت چهارمین شهروند اندیمشکی در جنگ سوریهرییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک گفت: سردار رشید اسلام علی قربانی به عنوان چهارمین شهید مدافع حرم اندیمشکی به همرزمان شهیدش پیوست.  مردم اندیمشک پیش از این سه شهید در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) تقدیم کرده بودند.

عظیم روشنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهید والامقام در سال 1345 در روستای بنوار ناظر اندیمشک متولد شد و به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف نقش آفرینی کرد.

وی اظهار کرد: سردار شهید قربانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی بود که در نوجوانی با شروع جنگ تحمیلی لباس رزم پوشید و وارد عرصه دفاع از کیان اسلامی شد.

وی اظهار کرد: وی در عملیات های فتح المبین، کربلای 4 ،والفجر 8 ، بیت المقدس 2 ، بیت المقدس 7،نصر 4 ، طریق القدس ،خیبر، بدر ، والفجر 10،کربلای 5 و بسیاری از عملیات های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضور داشت.

روشنی بیان کرد: همچنین از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، وی به عنوان فرمانده در تمام پدافندی ها حماسه آفرینی کرد.

روشنی گفت: وی از فرماندهای شاخص گردان حمزه اندیمشک بود که در پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روسای بانک های انصار اندیمشک،دزفول و کلان شهر اهواز و رییس حراست شهرداری های کلان شهر اهواز و خوزستان به مردم خدمت صادقانه داشت.

رییس بنیاد شهید اندیمشک گفت: این شهید والامقام اسوه اخلاق و ایمان بود که در عرصه فوتبال نیز مدت 10 سال ریاست هیات فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش اندیمشک از این شهید درس اخلاق آموختند.

نشست هماهنگی استقبال و تشییع پیکر مطهر این سردار شهید روز شنبه در محل فرمانداری اندیمشک با حضور امام جمعه ، فرماندار و مسوولان برگزار شد.

تاکنون تاریخ دقیق تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام اعلام نشده است.

در پی انتشار خبر شهادت علی قربانی بسیاری از همرزمان این شهید در چند روز گذشته با برپایی مجالس بزرگداشت در اندیمشک یاد و خاطره این سردار اسلام را گرامی داشتند.

سردار شهید احمد مجدی نسب از فرماندهان لشکر هفت ولی عصر(عج) خوزستان ، بسیجی شهید احمد الیاسی حاجیوند و شهید حبیب رحیمی منش سه شهید مدافع حرم اندیمشک در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه در مبارزه با گروه های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند.


ویدیو مرتبط :
جنگ شهروند - ق4