سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



هیچ داروی چینی وارد کشور نشده است


سلامت نیوز: معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: مسئولیت سلامت آب تهران بر عهده وزارت نیرو است و ما در این زمینه به آنها نظارت می کنیم و وظیفه نظارتی داریم.

به گزارش سلامت نیوز،رسول دیناروند در گفت و گو با شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که این روزها با اعلام شدن مواد غذایی مختلف و ارتکاب جرم آنها از منظر رعایت استاندارها و یا عدم رعایت بهداشت، امنیت غذایی مردم به نوعی دچار اختلال شده است. از نظر شما چرا این اتفاق رخ داده است آیا خلا قانونی باعث چنین سوء استفاده هایی شده است تصریح کرد: باید این موضوع را درنظر بگیریم وقتی فرآورده یا شرکتی مجوز می گیرد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که هیچ تخلفی در آن واحد رخ ندهد و این در هیچ جای دنیا امکان پذیر نیست چرا که در کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که از نظر نظارتی سنگین هستند تخلف و یا اشتباهی که منجر به آلودگی می شود رخ می دهد و مجبور به جمع آوری فرآورده از بازار می شوند.

وی افزود :در ایران هم این اتفاق رخ داده است اما برای ما فرقی نمی کند که این برندی بزرگ است و یا ناشناس که دچار مشکل می شود و تلاش می کنیم که موضوع مورد تخلف اصلاح شود اما اگر اصراری بر تخلف صورت گیرد به ضرر خودشان است و ما مجبور می شویم گام های بعدی را برداریم که به ضرر و تخریب آن برند است.

وی د رادامه در پاسخ به این سوال که در دولت گذشته آب های آشامیدنی در بعضی مناطق تهران آلوده به نیترات اعلام شد ولی بعد از مدتی به دلایل نامعلوم اعلام شد که آب تهران آلودگی ندارد. آیا شما در وزارت بهداشت این موضوع را مورد آزمایش قرار داده اید گفت: مسئولیت سالم بودن آب آشامیدنی بر عهده وزارت نیرو است، وزارت بهداشت بر این مساله نظارت می کند اما اینکه گاهی اوقات آب لوله کشی دارای نیترات بیشتر می شود درست است و ما هم این مورد را مشاهده کرده ایم اما این دائمی نیست و این ها به فصل بارندگی و زمان وابسته است و به اینکه از کدام چاه برداشت می شود و با نظارت گزارش می شود و بلافاصله درست می شود اما آنچه ما مستقیم در آن وظیفه داریم آب های بسته بندی است که در حال انجام آن هستیم.

دیناروند در زمینه واردات داروهای چینی اظهار کرد: ما به هیچ عنوان واردات دارو از کشور چین را نداریم.


ویدیو مرتبط :
صنعت داروی کشور