میانگین نمرات پایه ی سوم متوسطه اعلام شد


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی معمولاً در 3 نوبت خرداد، شهریور و دی برگزار می‌شود که 80 درصد دانش‌آموزان در خردادماه در امتحانات شرکت و میزان نمره قبولی را دریافت می‌کنند که 20درصد باقی مانده به عنوان ریزش در آمار محاسباتی شاخص‌ها قرار می‌گیرند که مبنای محاسبات تحلیلی خردادماه است.

وی تصریح کرد: در قبل از برگزاری امتحانات سؤال‌ها و پس از آن نتایج تحلیل می‌شوند، سپس در یک سامانه نهایی جمع‌آوری و بررسی می‌شوند که در این مرحله مدرسه، شهرستان، استان و سطح ملی به تفکیک از هم بررسی می‌شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: پس از بررسی نتایج بررسی‌ها با دو شاخص میانگین نمرات و درصد قبولی مقایسه می‌شوند که میانگین نمرات دو سال اخیر در پایه سوم متوسطه نظری، فنی حرفه‌ای و پیش دانشگاهی در مقایسه با شاخص‌ها بین 11 تا 12 است.

عمادی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی باید شاخص‌های امتحانات نهایی با مقایسه به سطح ملی بهبود بخشیده شود که این مسأله نیازمند ارائه توضیحات و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر همکاران در حوزه آموزش است تا کیفیت آموزش بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: از همکاران و به ویژه مدیران خواهشمندم نتایج امتحانات نهایی را مبنای سال‌های بعد قرار دهند و نسبت به بهبود کیفیت آموزشی برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را انجام دهند تا به تدریج میزان میانگین نمرات افزایش یابد.

منبع : باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نصب تجزیه و تحلیل نمرات مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم