استاندار آذربایجان‌شرقی: بازار تبریز در ایام نوروز به هیچ وجه تعطیل نشود


استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آرزو داریم که هر ایرانی، یکبار به استان و تبریز سفر کند و این موضوع در سال 95، یکی از مهم ترین اولویت‌های مدیریت استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، "اسماعیل جبارزاده" در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان که با حضور نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در خانه تاریخی حیدرزاده تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سال 94، سال بسیار خوبی برای استان بود و سال 95 نیز با اتفاقات میمون و مبارکی همچون بارندگی‌های اخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مساله گردشگری و صنایع دستی همواره یکی از مهم ترین اولویت های ما بوده و است، ادامه داد: از بابت بارندگی‌های اخیر در تبریز، هم خوشحال بودم و هم به نوعی ناراحت. از این جهت خوشحال بودم که با توجه به مشکلات کم آبی در استان، منابع و ذخایر آب زیر زمینی تقویت شده و حجم عظیمی از آب به سمت دریاچه ارومیه هدایت می شود. علت ناراحتی بنده نیز این بود که برودت هوا باعث کاهش مسافرت هموطنان داخلی و خارجی به استان شد.

وی در همین راستا افزود: با توجه به کاهش مسافرت ها به استان در طول یکی دو روز اخیر، مسئولان امر باید برنامه ریزی منسجی برای جذب گردشگران به استان در طول سال داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صمیمیت و همدلی حاکم در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابراز کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان ها موظف هستند که در ایام تعطیلات نوروزی، کمک حال شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پیشبرد اهداف مدون و مصوب خود در ستاد تسهیلات نوروزی باشند.

جبارزاده عنوان کرد: نگاه جزیره ای و بخشی نگری در این استان وجود ندارد و همه با هم باید در راستای تحقق اهداف مشترک و برنامه های استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به سند تدبیر و توسعه استان، مقوله گردشگری را یکی از هسته‌های کلیدی مهم و مطروح در این سند دانست و گفت: در طول سال 94، فعالیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان انجام شد که کسب عنوان "تبریز، شهرجهانی فرش دستباف” از مهم ترین این عناوین بود و امسال نیز از تمام ظرفیت‌های خود در این حوزه استفاده می کنیم.

وی خطاب به تمامی مدیران استان اظهار کرد: نباید به عناوین کسب شده برای استان در سال 94، قانع باشیم بلکه باید نهایت تلاش خود را در کسب عناوین جدید و موفقیت های بیشتر برای استان به کار گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: آرزو داریم که هر ایرانی حداقل یک بار به استان ما و تبریز سفر کند. مطمئنا هموطنان ما در جای جای میهن اسلامی اگر یک بار به شهر و استان ما سفر کنند سفرهای بعدی نیز به استان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: میهمان نوازی مردم تبریز و استان را در مقام عمل به تمامی مسافران داخلی و خارجی ثابت خواهیم کرد.

وی خطاب به شهرتی فر، فرماندار شهرستان تبریز دستور داد که هماهنگی های لازم با اصناف را انجام دهد تا بازار تاریخی تبریز، به هیچ وجه در ایام تعطیلات نوروزی، تعطیل نباشد و اگر هم صاحبان مغازه ها قصد مسافرت و سایر امور را دارند حتما از افراد جایگزین در مغازه‌های خود استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر لزوم نصف بها شدن موزه‌ها در تعطیلات عید نوروز به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران و آشنایی آنان به فرهنگ و هنر مردم آذربایجان شرقی تاکید کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پیک آشنا (آذربایجان شرقی - بازار تبریز)