آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



طبع من/ خواص بی نظیر ماهی تیلاپیا


طبع من/ خواص بی نظیر ماهی تیلاپیابیست ستون/ آیا از طعم بی نظیر غذاهای دریایی از جمله ماهی لذت می برید ؟ پس حتی برای یک بار ماهی تیلاپیلا را امتحان کنید . ماهی تیلاپیلا مانند خیلی از ماهی ها دارای سلنیوم زیادی است .

ماهی تیلاپیلا از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان پیشگیری می کند

ماهی تیلاپیلا سرشار از آنتی اکسیدان است و از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند . تیلاپیلا مانند دیگر ماهی ها دارای سلنیوم بالایی است . سلنیوم باعث کاهش فعالیت رادیکال های بدن می شود و احتمال استرس اکسیداتیو را نیز کاهش می دهد . علاوه بر آن سلنیوم از جهش سلول های سالم تر و تبدیل به سلول های سرطانی پیشگیری می کند .

ماهی تیلاپیلا برای قلب مناسب است

ماهی تیلاپیلا دارای آنتی اکسیدان زیادی است و از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند . این ماهی از قلب مراقبت می کند . ماهی تیلاپیلا دارای اسیدهای چرب امگا 3 است و باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی می شود . با دریافت امگا 3 فشارخون بهتری خواهید داشت و از حملات قلبی ، تصلب شریان های قلبی و سکته جلوگیری می شود .

ماهی تیلاپیلا از پیری جلوگیری می کند

ماهی تیلاپیلا دارای مقادیر بالایی سلنیوم است و ظاهر شما را زیبا می کند و باعث توقف آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می شود . اگر می خواهد از علائم پیری دور باشید تیلاپیلا بخورید . ماهی تیلاپیلا دارای ویتامین ای و سی و آنتی اکسیدان است که برای پوست مفید است . این ویتامین ها باعث بهبود رنگ پوست می شود و سبب خواهد شد پوست زیباتر و براق تر به نظر برسد .

ماهی تیلاپیلا برای بیماران تیروئیدی مفید است

ماهی تیلاپیلا باعث تنظیم غده ی تیروئید و بهبود عملکرد هورمون ها می شود . این ماهی دارای سلنیوم زیادی است و نقش خوبی در تنظیم غده تیروئید و بهبود عملکرد هورمون ها می شود . با عملکرد منظم این غده سوخت و ساز بدن تان بهتر خواهد بود .

ماهی تیلاپیلا باعث لاغری تان می شود

ماهی تیلاپیلا دارای کالری کم و پتاسیم بالایی است و با مصرف این ماهی کالری کمتری دریافت خواهید کرد . ماهی تیلاپیلا مواد مغذی لازم برای بدن را تامین می کند تا بدن عملکرد خوبی داشته باشد .

ماهی تیلاپیلا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یکی از فواید مهم ماهی تیلاپیلا تقویت سیستم ایمنی بدن است . این ماهی باعث بهبود فعالیت گلبول های سفید شده و از بدن در مقابل مواد مضر مراقبت می کند .

ماهی تیلاپیلا برای مغز مفید است

ماهی تیلاپیلا باعث افزایش قدرت مغز و بهبود عمکلرد سیستم عصبی می شود . این ماهی اسیدهای امگا 3 و پتاسیم بالایی دارد . پتاسیم موجود در بدن باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز شده و برای تعادل مایعات در بدن مفید است . پتاسیم مواد مغذی را وارد سیستم مغز کرده و سبب می شود مغز بهتر و منظم تر فکر کند .

ماهی تیلاپیلا برای استخوان ها مفید است

ماهی تیلاپیلا دارای مواد معدنی چون فسفر است و برای سلامت بدن مفید است . این ماهی برای استخوان ها هم مفید است . ماده معدنی فسفر باعث تقویت استخوان ها شده و به رشد بهتر بدن کمک می کند . فسفر به منظور تقویت و نگهداری استخوان ها و ناخن نیاز است و از ابتلا به بیماری های پوکی استخوان جلوگیری می کند .


منبع: بیست ستون


ویدیو مرتبط :
درمان سوختگی و کاهش درد با پوست ماهی تیلاپیا