آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذا اصلی/ دستور پخت برگر سبزیجات


آکا ایران/ در این پست از سایت آکاایران به شما طریقه ی درست کردن برگر سبزیجات را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم برگر سبزیجات برای 4-2 نفر :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
بزرگ سیب زمینی آب پز
1عدد
100 گرم / 75 کالری
متوسط هویج آب پز
1عدد
100 گرم / 40 کالری
کلم بروکلی
25 گرم
100 گرم / 100 کالری
زرده ی تخم مرغ
1عدد
100 گرم / 147 کالری
آرد گندم
1 قاشق غذاخوری
100 گرم / 360 کالری
پنیر پارمزان
1قاشق غذاخوری(20گرم)
100 گرم / 452 کالری
روغن مخصوص سرخ کردنی
4-3 قاشق غذاخوری
100 گرم / 900 کالری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
100 گرم / 0 کالری

روش تهیه برگر سبزیجات :
*. آکاایران : کلم بروکلی را تکه تکه کرده و با آب سرد بشویید و حدود 5 دقیقه بپزید. سپس آن را در صافی بریزید تا آب اضافی اش گرفته شود. بعد همراه با سیب زمینی و هویج به خوبی له کنید. پس از آن زرده ی تخم مرغ و کمی نمک و فلفل را بیفزایید و با هم مخلوط کنید.
*. مواد را به چهار قسمت تقسیم کنید و برگرها را به شکل گرد شکل دهید. پنیر پارمزان را با آرد مخلوط کرده و برگرها را در آن بغلتانید و در روغن سرخ کنید. یک طرف که طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. روی هر یک از برگرها را با نخود فرنگی و هویج پخته و خیار تزیین کنید.
*. این کار باعث به وجود آمدن اشتها در کودکان خواهد شد و میل بیشتری در خوردن سبزی جات به وجود خواهد آورد. سپس با کنسرو پاستا، برش کالباس، چند تکه خیار و مقداری سس گوجه فرنگی سرو کنید.درصورت تمایل می توانید نوع سبزی جات را بنا به ذائقه ی کودکان تغییر دهید.

خواص کلم بروکلی :
*. بروکلی به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین فیبر و بتاکارون پیش ساز ویتامین Aیک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می نماید و فرایند پیری را به تاخیر می اندازد.مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی را در وعده های غذایی خود حتما قرار دهند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دستور پخت چیز برگر مك دونالد