نتایج انتخابات/نتایج شمارش آرای قطعی انتخابات در خراسان شمالی اعلام شد


بر اساس اعلام شمارش نهایی و غیر رسمی آرا آقایان علی اکبری و علی قربانی از حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم و آقای عبالرضا عزیزی از حوزه انتخابیه شیروان و هادی قوامی از حوزه انتخابیه اسفراین و هادی شوشتری از حوزه مشترک فاروج و قوچان بالاترین رای را به خود اختصاص داده‌ و راهی مجلس شدند.

همچنین برای مجلس خبرگان رهبری سه نامزد این مجلس آقایان: آیت الله حبیب الله مهمان نواز؛ حجت الاسلام  سید حمید وحلی شهریاری و آیت الله علی محمدی نامزد شده بودند که در نتیجه آیت الله حبیب الله مهمان نواز با اکثریت آرا برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

 آقای قوامی از طیف اصولگرایان وج اقایان اکبری و قربانی و عزیزی و شوشتری از طیف اصلاح طلبان به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند.

 در خراسان شمالی به منظور برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۸۲۵ شعبه اخذ در سه حوزه انتخابیه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، آرای مردم را تا ساعت ۲۲ جمعه شب اخذ کردند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم دارای ۵۷۴ هزار و ۶۵۴ نفر جمعیت، حوزه انتخابیه شهرستان شیروان با ۱۶۵ هزار و ۹۳۵ نفر و حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین ۱۳۴ هزار و ۸۸۷ نفرجمعیت است که بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، تا روز هفتم اسفندماه امسال ۶۳۲ هزار و ۳۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

از این تعداد۴۱۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، ۱۲۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۹۹ هزار نفر در حوزه انتخابیه اسفراین واجد شرایط رای دادن بودند که از مجموع واجدین شرایط رای، ۱۶ هزار نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دادند.

همچنین در حوزه انتخابیه بجنورد تا صبح روز جمعه هفتم اسفندماه ۳۰ نامزد در حوزه انتخابیه بجنورد، هشت نامزد در حوزه انتخابیه اسفراین و چهار نامزد در حوزه انتخابیه شیروان در لیست‌های اعلامی ستاد انتخابات خراسان شمالی قرار داشتند.

برای دیدن تمام نتایج رسمی و غیر رسمی روی خبرهای زیر کلیک کنید:

آخرین نتایج انتخابات مجلس/نتایج رسمی و غیر رسمی مجلس

اخبار غیر رسمی خبرگان تهران/روحانی،هاشمی،امامی کاشانی و موحدی کرمانی در صدر منتخبان

اعلام نتایج انتخابات خبرگان در خوزستان/ فلاحیان نماینده فعلی رای نیاورد

نتیجه انتخابات در قم/نماینده قم در مجلس خبرگان، ابقا شد

نتیجه انتخابات/نتیجه انتخابات قم مشخص شد

کاندیدای اصولگرا، پیروز انتخابات در آستارا شد

نامزد مورد حمایت لیست «خبرگان مردم» و «جامعتین» نماینده مجلس خبرگان در کهگیلویه و بویراحمد شد

نتایج انتخابات/نامزد مستقل در لردگان وارد مجلس شورای اسلامی شد

نتایج انتخابات/نتایج آرا در حوزه انتخابیه تفرش و نطنز اعلام شد

پیروزی اصلاح طلبان در قزوین و بوکان

نتایج انتخابات /هر دو نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان تغییر کردند


ویدیو مرتبط :
درگیری ها بعد از اعلام نتایج انتخابات ترکیه