دانشگاه‌ها باید کانون مدیریت اقتصاد مقاومتی باشند


رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: باید نگاه به محرومیت‌زدایی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و اردوهای جهادی فضای محرومیت را به دانشگاه و مردم نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سردار غلامی در مراسم «شکوه هجرت» که در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: رساندن پابرهنگان و محرومان به جایگاه والا، کم کردن فاصله‌های طبقاتی و اجرای عدالت فلسفه انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: فلسفه بسیج سازندگی این بود که رهبری از دولت و سپاه خواستند تا فضایی را برای افرادی‌ که می‌خواهند گره‌گشای کار محرومان باشند، فراهم کند.

غلامی به مشکلات و محرومیت‌های لرستان اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی با شتاب همه‌جانبه تمام زیرساخت‌های توسعه را فراهم کرد لیکن هنوز سطح زندگی عده‌ای از مردم پایین است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: خطر جدی برای ما این است که نتوانیم این محرومیت را برطرف کنیم کمااینکه باید نگاه به محرومیت‌زدایی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و اردوهای جهادی باید فضای محرومیت را به دانشگاه و مردم نشان دهند.

وی ایمان مردم را منشا خلق حماسه‌های دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی باید با نگاه زمان دفاع مقدس وارد شویم لیکن آحاد مردم نیز باید در عرصه مصرف تولیدات داخلی و محرومیت‎زدایی نقش‌آفرینی کنند.

غلامی با بیان این‌که امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 45 هزار واحد تولیدی کوچک از سوی بانک مهر هزینه خواهد شد، ادامه داد: هدف بسیج سازندگی این است که الگوهای اشتغال را ابتدا ایجاد کند و سپس این الگوها را از طریق رسانه‌ها و همایش هم به جامعه معرفی کند.

وی از آمادگی بسیج برای در اختیار گذاشتن تمام توانمندی‌های علمی در اختیار مردم خبر داد و گفت: بسیج امتداد مردمی دستگاه‎ها است و ما زمانی از تحریم خارج می‌شویم که از تمام ظرفیت‌های موجود بلااستفاده نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان این‌که دانشگاها باید کانون مدیریت اقتصاد مقاومتی باشند، عنوان کرد: اگر بین مراکز تولید ما و مراکز علمی ارتباط قوی باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مدیریت در اقتصاد مقاومتی