چهار درگیری با دزدان دریایی طی 39 روز دریانوردی


فرمانده ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی گفت: در ۳۹روز دریانوردی ناوگروه سی و هفتم، چهار درگیری با دزدان دریایی در خلیج عدن برای حفاظت و آزادسازی کشتی های ایرانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، امیردریادار رضا عباسی در حاشیه استقبال از ناوگروه سی و هفتم گفت: ناوگروه سی و هفتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو نیرو بر تنب به ماموریت ابلاغی در خلیج عدن و تنگه باب المندب جهت حراست و صیانت از منافع ایران اعزام شد.

وی با بیان اینکه در مدت ماموریت مسافت دریایی ۵ هزار ۵۰۰ مایل دریایی طی ۳۹ روز پیموده اند، عنوان کرد: هدف ناوگروه سی و هفتم حضور کیفی و مستمر در دریاها و آبهای آزاد و اسکورت کشتی های تجاری و نفتی ایرانی در کریدورهای بین المللی بود.

امیر عباسی اظهارکرد: در زمان بازگشت به کشور، از بندر صلاله در کشور عمان بازدید و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی را ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ کشتی تجاری و نفتکش طی ۳۹ روز ماموریت اسکورت، رهگیری و مانیتورینگ شدند، خاطرنشان کرد: طی مدت ماموریت چهار مورد درگیری برای رهاسازی و اسکورت دو نفتکش و دو کشتی تجاری در خلیج عدن و تنگه باب المندب داشتیم، متاسفانه هنوز با پدیده شوم دزدی دریایی در این منطقه تجاری روبرو هستیم.

فرمانده ناو گروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش با بیان ماموریت ویژه این ناوگروه افزود: ناو نیرو بر آبی خشکی تنب پس از سه سال نوسازی و بازسازی به این ماموریت اعزام شد.

وی با اشاره به اعزام ناو گروه سی هشتم طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: ناو گروه سی و هشتم دانشجویی با هدف آموزشی پس از شرکت در رزمایش ولایت ۹۴ به ماموریت خلیج عدن اعزام خواهد شد.

امیر عباسی اضافه کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی بایندور، ناو جمهوری اسلامی بوشهر، ناو جمهوری اسلامی لاوان خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اولین درگیری تکاوران دریایی در سال 91 با دزدان دریایی