سیستم‌های فوق سری تسلیحاتی آمریکا دردسر پنتاگون شده است


از آنجایی که پنتاگون از جنگ‌های سایبری و الکترونیکی گرفته تا تجهیزات دفاع موشکی قابلیت‌های فوق محرمانه‌ای ایجاد کرده، در تلاش است تا پرسنل خود را با سیستم‌های تسلیحات فوق سری آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب وورک، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: جنگ الکترونیکی و قابلیت‌های سایبری که به تکنیک‌های "غیر حرکتی" معروف هستند نسبت به روش‌های سنتی ساقط کردن یک موشک به وسیله موشکی دیگر موفق‌تر بوده‌اند. در این روش راه حل نباید لزوما یک راه حل حرکتی و جنبشی باشد. من خواستار یک راه حل حرکتی و جنبشی نیستم و راه‌حل‌های دیگر را ترجیح می‌دهم.

اما چنین سیستم‌های تسلیحاتی آنقدر فوق سری هستند که حتی گاهی اوقات پرسنل نظامی مربوطه نیز از نحوه اجرای آن بی‌اطلاع است.

آدمیرال آرچر میسی، مدیر بازنشسته سازمان الحاقی دفاع هوایی و موشکی گفت: ما باید پرسنل کافی برای شناخت هر یک از این سیستم‌های تسلیحاتی و شیوه کار با آن‌ها در زمان لازم داشته باشیم. این حقیقت که تعداد انگشت شماری از پرسنل برخی از این قابلیت‌ها را می‌شناسند، کار با آن را دشوارتر می‌سازد.

اما همچنان پنتاگون باید ضمانت کند که در هنگام حمله موشکی دشمن، پرسنل آمریکایی به خوبی می‌دانند که چطور، در چه زمانی و علیه چه تهدیدهایی از این سیستم‌های تسلیحاتی فوق پیشرفته استفاده کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند رازهای تسلیحاتی آمریکا-دوبله فارسی