کشف 63 قطعه شی عتیقه و 99 سکه تقلبی در چهارمحال و بختیاری


فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف 63 قطعه شی عتیقه مربوط به قرن هشتم و نهم هجری و 99 سکه تقلبی در شهرستان اردل خبر داد.

«نورعلی یاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص قاچاق اشیاء عتیقه در محور «اردل - خوزستان»، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اردل قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح، مأموران پس از انجام هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور یک دستگاه سواری پژو 405 حامل اشیاء عتیقه را متوقف کردند.

یاری گفت: طی بازرسی از این خودرو، 63 قطعه شیء عتیقه و 99 سکه تقلبی کشف و در این ارتباط دو متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی چهار محال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تحویل اشیاء مذکور به اداره‌کل میراث فرهنگی استان، کارشناسان این اداره، اشیاء مورد نظر را دارای ارزش تاریخی و متعلق به قرن هشتم و نهم هجری اعلام کردند.

یاری با بیان این‌که این اموال، آثار باستانی و میراث ملی ایران است و پلیس نخواهد گذاشت در اختیار قاچاقچیان و افراد سودجو قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم هرگونه اطلاع خود از فعالیت قاچاقچیان میراث فرهنگی را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی به فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف 45 شی عتیقه در تهران