آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



طبع من/ حتما قارچ بخورید


طبع من/ حتما  قارچ بخوریدخراسان/ مصرف سبزیجات و میوه‌ها با کاهش بیماری‌های مختلف همراه است. مصرف غذاهای طبیعی همچون قارچ می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد و باعث رشد موها، افزایش انرژی و کاهش وزن شود. قارچ همچون گوجه فرنگی، هویج، فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، کدو تنبل، حبوبات و کدو حاوی آنتی اکسیدان است. سلنیوم یک ماده معدنی مهم است که در بیشتر میوه‌ها و سبزیجات یافت نمی‌شود، اما می‌توان آن را در قارچ پیدا کرد. این ماده معدنی نقش بسیار مهمی در عملکرد آنزیم‌های کبد ایفا می‌کند و به سم زدایی و پیشگیری از سرطان کمک خواهد کرد. علاوه بر موارد گفته شده ، سلنیوم از التهاب نیز جلوگیری می‌کند و رشد تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد. ویتامین D موجود در قارچ نیز می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی با توزیع و تنظیم چرخه رشد سلول‌های سالم جلوگیری کند. فولاتی که در قارچ یافت می‌شود نقش بسیار مهمی در سنتز DNA بازی می‌کند.
دیابت:
مطالعات انجام شده نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع یک با مصرف غذاهای غنی از فیبر، گلوکز پایینی در خون خود داشتند و در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز با مصرف این غذاها سطح قند، انسولین و لیپید در خون بهبود یافته بود.
سلامت قلب:
فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ می‌تواند به سلامت قلب کمک فراوانی بکند. پتاسیم و سدیم به همراه یکدیگر نقش بسیار مهمی در تنظیم فشار خون دارند. مصرف قارچ که حاوی پتاسیم بالا و سدیم پایین است می‌تواند فشار خون افراد را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف ۳ گرم بتاگلوکان در روز می‌تواند کلسترول خون را تا ۵ درصد کاهش دهد.
سیستم ایمنی بدن:
سلنیوم می‌تواند پاسخ ایمنی بدن به عفونت‌ها را از طریق تحریک تولید سلول‌های T بهبود ببخشد. فیبرهای بتاگلوکان موجود در قارچ نیز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و پیشگیری از تشکیل تومورها تقویت کند.
مدیریت وزن:
دو نوع فیبر قارچ بتا گلوکان و کیتین سیری را افزایش می‌دهد و از اشتهای فرد برای خوردن مواد بیشتر می‌کاهد.





منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
زمان اعدام ! چایی کمرنگ بخورید حتما ... اینستاگرام