سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



متهمان به قتل علی چراغی، تبرئه شدند


سلامت نیوز: پس از یك سال رسیدگی، پرونده قتل علی چراغی به دست چهار نفر از عوامل پیمانكاری شهرداری تهران با تایید حكم قتل شبه‌عمد برای متهمان از سوی دیوان عالی كشور بسته شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ساعت ١٠:٣٠ صبح ١٦ مرداد ٩٣ علی چراغی ٤١ ساله همراه پسر ١٤ ساله خود، ابوالفضل سوار بر یك دستگاه وانت پیكان سفید مشغول جمع‌آوری پسماندهای زباله در خیابان ایزدی‌پناه تهرانپارس بودكه با اعتراض چهار نفر از عوامل پیمانكاری شهرداری تهران مبنی بر نداشتن مجوز شهرداری برای جمع‌آوری زباله روبه‌رو شد. آنها «جمع‌آوری زباله بدون مجوز شهرداری» را غیرقانونی اعلام كردند و از مرحوم چراغی خواستند تا برای تهیه مجوز همراه آنها به شهرداری برود اما مقتول مخالفت كرد و به این ترتیب درگیری لفظی بین آنها به نزاعی دسته‌جمعی منجر شد. با شدت گرفتن درگیری، سه نفر از عوامل پیمانكاری، مقتول را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سرانجام، محمد، متهم ردیف اول پرونده ضربه‌ای به صورت مقتول وارد و او را نقش بر زمین كرد. مقتول كه با سر به زمین خورده بود، بیهوش شد و چهار متهم نیز پا به فرار گذاشتند. مقتول به بیمارستان منتقل شد اما پس از هفت روز به دلیل «ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت» جان خود را از دست داد. با تشكیل پرونده‌ای در این خصوص، پلیس وارد عمل شد و هر چهار متهم را دستگیر كرد. ٣١ مرداد امسال، پرونده متهمان برای صدور رای به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی ارسال شد و قضات پس از بررسی حرف‌های طرفین، حكم قتل شبه عمد و حبس برای متهمان صادر كردند كه این رای با تایید در شعبه ٢٩ دیوان عالی كشور در آستانه اجرا قرار دارد.

این در حالی است كه خانواده مرحوم چراغی به حكم صادر شده اعتراض كرده‌اند. برادر علی چراغی در واكنش به تایید رای قتل شبه‌عمد گفت: «برای صدور این حكم به هیچ كدام از حرف‌های پسر برادرم كه در صحنه درگیری حضور داشت و ضربه با پنجه بوكس به سر پدرش را دید توجهی نشده است. شاهدان عینی حادثه هم گفته‌اند كه متهمان به برادرم حمله كردند و او را به‌شدت كتك زدند. ما به این رای اعتراض داریم.» آقای چراغی ادامه داد: «آن‌طور كه به ما گفته شده، قضات برای صدور رای به عدم اصابت جسم سخت مانند پنجه بوكس به سر برادرم استناد كرده‌اند و گفته‌اند كه برادرم با پشت سر به زمین خورده و همین حادثه باعث فوتش شده است. در حالی كه ضربه با پنجه بوكس به گیجگاه برادرم زده شده كه ناحیه حساس سر است. متهم اصلی قتل در اعترافاتش تایید كرده كه ١٠ سال بوكسور بوده و پسر برادرم هم پنجه بوكس را در دستان او دیده بود. برادر مرحوم چراغی رای صادر شده را منصفانه ندانست و گفت: «برادرم برای به دست آوردن روزی حلال كار می‌كرد. او چهار فرزند دارد. ما به حكم اعتراض می‌كنیم و امیدواریم قضات با توجه بیشتر رای صادر كنند.»


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان