رمان «گهواره گربه» ونه‌گات به تلویزیون می‌رود


رمان «گهواره گربه» ونه‌گات به تلویزیون می‌رود

ایسنا/ سازنده سریال اقتباسی «فارگو» رمان «گهواره گربه» نوشته «کورت ونه‌گات» را به سریال تلویزیونی تبدیل می‌کند.
«گهواره گربه» رمان نامزد جایزه «هیوگو» نوشته کورت ونه‌گات نویسنده سرشناس آمریکایی مورد اقتباس تلویزیونی قرار می‌گیرد.
«نوا هاولی» که پیش‌تر فیلم سینمایی «فارگو» را به مجموعه تلویزیونی تبدیل کرده، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده گرفته است. «استخوان‌ها»، «بهانه» و «غیرمعمولی‌ها» از دیگر کارهای این فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده تلویزیونی هستند.

به گزارش ددلاین، هاولی «گهواره گربه» را در قالب سریالی کوتاه برای شبکه «FX» می‌سازد.

«گهواره گربه» چهارمین رمان کورت ونه‌گات است که اولین‌بار در سال ۱۹۶۳ چاپ شد. این کتاب درباره علم، تکنولوژی و ... بحث می‌کند و در همین حین، مسابقه تسلیحاتی و بسیاری مفاهیم دیگر را مورد تمسخر قرار می‌دهد. دانشگاه شیکاگو بعد از این که پایان‌نامه ونه‌گات را در سال ۱۹۷۱ رد کرد، به خاطر این کتاب به او مدرک افتخاری در رشته انسان‌شناسی داد.

نام این رمان از یک بازی کودکانه با نخ گرفته شده. در اوایل کتاب «فلیکس هوینکر» (مخترع فرضی بمب اتم) را می‌بینیم که درست در لحظه افتادن بمب مشغول انجام این بازی است. بیشتر اتفاقات این کتاب در کشوری خیالی با نام «جمهوری سن لورنزو» روی می‌دهد. «گهواره گربه» در سال ۱۹۶۴ کاندیدای دریافت جایزه «هیوگو» برای بهترین رمان شد.

کورت ونه‌گات متولد یازدهم نوامبر 1922، از جمله داستان‌نویسان آمریکایی بود که شهرت خود را به‌خاطر زمینه‌های کاری‌اش در کمدی سیاه، طنز و علمی - تخیلی به ‌دست آورد. ونه‌گات درحالی روز یازدهم آوریل 2007 در سن 84 سالگی در منهتن نیویورک درگذشت که چند هفته پیش از آن بر اثر سقوط از ارتفاع، دچار ضربه‌ مغزی شده بود.

رمان «صبحانه‌ قهرمانان» (1973) یکی از پرفروش‌ترین آثار او بود که به همراه «گهواره‌ گربه» (1963) بیش از پیش نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. از دیگر رمان‌های این نویسنده‌ سرشناس می‌توان به «شب مادر» (1961)، «خدا شما را بیامرزد آقای رزواتر» (1965)، «اسلپ استیک» (1976)، «محبوس» (1979)، «مجمع‌الجزایر گالاپاگوس» (1985) و «ریش آبی» (1987) اشاره کرد. او همچنین چهار مجموعه‌ داستان کوتاه از خود به‌جای گذاشت.


ویدیو مرتبط :
گربه و گهواره