عملیات نجات تالاب بهشت معصومه در قم اجرا شد


‌عملیات نجات تالاب بهشت معصومه به مناسبت روز جهانی تالاب‎ها با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و جمعی از تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در قم اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، در عملیات اصلاح، بهسازی و تعمیر بخش‎هایی از تالاب دائمی بهشت معصومه که با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود شرایط این زیست بوم ارزشمند به انجام رسید، پس از بررسی‎های دقیق کارشناسی در بخش‎هایی از تالاب خاکریزی و در بخش‌های دیگر خاکبرداری انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در حاشیه اجرای این عملیات با اشاره به شعار روز جهانی تالاب‌ها با عنوان «تالاب‌ها برای آینده ما و معیشت پایدار» در سخنانی اظهارکرد: تالاب‎ها از جهات مختلف دارای اهمیت فوق العاده‎ای بوده و حفظ و حراست موثر، تامین حقابه‎های زیست محیطی و ارتقای سطح حفاظتی آنها اجتناب ناپذیر است.

سید رحمان دانیالی خاطرنشان کرد: بیش از 10 درصد از مساحت استان قم تالابی بوده که شامل تالاب‎های ارزشمند دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر، تالاب مره و تالاب بهشت معصومه است که دارای ارزش‎های زیستی ویژه‎ای بوده و در فصول سرد سال پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه فعالان زیست محیطی و دوستداران طبیعت که گمنام و بی ادعا در جهت حفظ و حراست از این موهبت‎های الهی تلاش می‌کنند، گفت: قطعا جبران کمبودها و تخریب‎ها در عرصه محیط زیست، نیازمند این‌گونه اقدامات جهادی، کارشناسی شده و همه جانبه از سوی تمامی آحاد جامعه است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
معرفی تالاب بهشت معصومه قم از برنامه سرزمین ما