مرجانی بودن زمین، علت طولانی شدن طرح گازکشی جزیره قشم


‌رئیس شرکت گاز قشم اجرای کند پروژه گاز رسانی به این جزیره ‌را ناشی از مرجانی بودن زمین اعلام گفت: امید است با خروج از بخش مرجانی و افزایش نظارت بر کار پیمانکاران، شاهد افزایش سرعت اجرایی این طرح و کاهش نارضایتی مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس از قشم، سید الیاس هاشمی باباحیدری افزود: هم اینک از 12 کیلومتر خط انتقال گاز شهرک صنعتی طولا به قشم، دو کیلومتر تا ورودی نخست شهرک سام و زال باقی مانده است که با احداث ایستگاه تقلیل فشار TBS و تزریق گاز، شبکه آماده علمک گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: فاز نخست گازرسانی به قشم در محدوده شهرک‌های نریمان، الهیه و سام و زال در تیرماه سال گذشته کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در مهر همان سال آغاز شد.

رئیس شرکت گاز قشم یادآوری کرد: محدوده بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و اسکله بهمن نیز در زمره فاز نخست اجرای این طرح قرار دارد.

وی اجرای کند این پروژه را ناشی از مرجانی بودن زمین اعلام و اظهار امیدواری کرد که با خروج از بخش مرجانی و افزایش نظارت بر کار پیمانکاران، شاهد افزایش سرعت اجرایی این طرح و کاهش نارضایتی مردم باشیم.

هاشمی با بیان اینکه قیمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک، بسیار ارزانتر از دیگر سوخت‌هاست، افزود: به همین دلیل طرح انتقال گاز از خط سیری به دوستکو در غرب جزیره قشم آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح علاوه بر پوشش واحدهای صنعتی منطقه و برخی شهرک‌های صنعتی، مردم نیز از ظرفیت به وجود آمده، بهره مند می‌شوند.

هاشمی هزینه مشترکان خانگی قشم برای بهره مندی از گاز طبیعی شامل حق اشتراک، هزینه رگلاتور و کنتور را کمتر از دو میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جزیره قشم.. آبهای ساحل نقره ای جزیره هنگام..این هم دلفینها!