شهرک صنایع‌دستی شیراز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود


معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: به‌زودی شهرک صنایع‌دستی و گردشگری شیراز در مکان پیش‌بینی شده، احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، شاپور رستمی در جلسه کمیته میراث فرهنگی و تاریخی استان فارس، اظهار کرد: 2 مکان برای احداث شهرک صنایع دستی و گردشگری مدنظر قرار گرفته که یکی قطعه زمینی به مساحت 30 هکتار در بولوار حسینی الهاشمی و دیگری زمین‌های اطراف پارک جنگل انقلاب واقع در شهر زرقان است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری منابع‌طبیعی و راه و شهرسازی در احداث شهرک صنایع‌دستی و گردشگری شیراز، بیان کرد: ایجاد شهرک صنایع دستی و گردشگری باید توجیه پذیر باشد بدین معنا که در کنار پرداختن به مسائل مربوط یه صنایع دستی استان، شعبه‌های دیگر نیز فعال شود تا سرمایه‌گذاران رغبت و انگیزه مناسبی جهت تزریق سرمایه در این حوزه داشته باشند.

رستمی خاطرنشان کرد: محوریت و تمرکز در ایجاد شهرک صنایع دستی و گردشگری بر موضوع گردشگری باشد و اینگونه نباشد که مسئله صنایع دستی در حاشیه قرار گیرد.

او با تصریح بر اینکه نقش دولت در رونق بخشیدن به موضوع گردشگری در استان نقش حمایتگر و تسهیل کننده دارد، از اجرای طرح ملی نوروز بازار در فارس خبر داد و گفت: این طرح با هدف اشاعه فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی فرهنگی فارس در سراسر استان و از تاریخ 24 تا 28 اسفند اجرا می‌شود.

رستمی با اشاره به وظایف کمیته میراث فرهنگی و تاریخی استان فارس گفت: این کمیته یکی از 6 کمیته کارگروه گردشگری است که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شده و مسائل مرتبط با گردشگری را دقیق تر و موشکافانه تر بررسی و ارزیابی می‌کند.

وی بر بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اساتید دانشگاه‌ها در حوزه گردشگری، اشاره و تاکید کرد: باید از ظرفیت علمی موجود استان در جهت عملیاتی کردن طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بهره جست.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به بازنگری طرح جامع گردشگری فارس عنوان کرد: این طرح از حالت کتابخانه‌ای خارج شده و طبق مصوبات قبلی، این کارگروه با یک بازنگری اجرایی خواهد شد. هریک از اعضای کارگروه گردشگری یک ماه فرصت دارند که این طرح را مطالعه و نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
راه اندازی نخستین شهرک فناوری صنایع شیمیایی کشور