ایکوموس اعضای جدید خود را شناخت


هیات مدیره 18 نفره شورای بین المللی بناها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عصر روز گذشته (دوشنبه 3 اسفند 94) انتخابات هیأت مدیره ایکوموس با حضور 74 نفر از اعضای این نهاد مدنی و تخصصی میراث فرهنگی برگزار شد.

در این انتخابات اعضای هیأت مدیره شامل 18 نفر شامل ناصرنوروززاده چگینی، مهدی حجت، حسین رایتی مقدم، جلیل گلشن، هایده لاله، ابراهیم حیدری، مهناز اشرفی، هما ایرانی بهبهانی، حمیده چوبک، مهناز عبدالله خان گرجی، زهرا اهری، سیاوش صابری، عادل فرهنگی، محمدرضا رحیم زاده، آرش بوستانی، اکبر تقی‌زاده، اسکندر مختاری و نگین ملکی هستند.

همچنین در این انتخابات سه نفر بازرس شامل اسدالله شفیعی، عبدالله قوچانی و احمد کبیری برگزیده شدند.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های آینده این 21 نفر با تشکیل جلسه‌ای از بین خود رییس، معاون، خزانه‌دار، دبیر، عضو اصلی و علی البدل را تعیین خواهند کرد.

شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی( ایکوموس) که در ورشو و در سال ۱۹۶۵ تشکیل شد به عنوان یک تشکل غیردولتی در سطح گسترده تعریف شده و مهم‌ترین مرجع بین‌المللی است که در زمینه حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند .

مقر این تشکیلات در پاریس واقع است و در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ کمیته ملی و ۲۰ کمیته علمی در سطح جهان گسترش یافته است.

کمیته ملی ایکوموس در ایران در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۸۱ همزمان با روز جهانی ایکوموس به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. بنا به گزارش دبیرخانه ایکوموس در ایران در سال ۸۱ این موسسه، موسسه‌ای فرهنگی، علمی، تخصصی، غیرسیاسی و غیردولتی است که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، تشویق به حمایت، حفاظت، احیا، مرمت بناها و محوطه‌های تاریخ و ترویج فرهنگی آن در سطوح ملی و بین‌المللی تشکیل شده و از دیگر اهداف آن جلب نظر موسسه‌ها، نهاد و نسبت به اهمیت بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شناخت اعضای صورت به زبان انگلیسی