سفر به استانبول قرن نوزدهم با ابزار دیجیتال


نمایشگاهی از تصاویر دیجیتال آثار نقاشان قرن نوزدهم با موضوع مناظر دیدنی شهر استانبول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایشگاه تصاویر دیجیتال با عنوان «استانبول زیبا» که به نمایش نسخه دیجیتال نقاشی‌های هنرمندان قرن نوزدهمی اختصاص دارد، از 12 مارس در ترکیه برپا می‌شود.

در این نمایشگاه آثار شش نقاش جهانگرد مانند «ملینگ»، «شرانز»، «آلوم»، «بارلت»، «لوییس» و «آیواسوفسکی» عرضه می‌شود. این رویداد هنری را می‌توان نوعی سفرنامه دیجیتالی دانست که تاریخ شهر استانبول و مناظر دیدنی آن را نشان می‌دهد.

به گزارش حریت دیلی نیوز، «بولنت اوزوکان» کارگردان این پروژه هنری و آهنگساز آن «آنجلیکا اکبر» است. گروهی از کارشناسان هنر دیجیتال و انیماتورها نیز بیش از یک سال وقت برای این نمایشگاه صرف کرده‌اند.

در این نمایشگاه کارهای شش هنرمند بین‌المللی که در موزه‌ها و گالری‌های مطرح دنیا قرار دارند، با تکنیک‌ «Codex Art» و سیستم «WATCHOUT» به‌صورت دیجیتال به‌نمایش گذاشته می‌شود. این نقاشی‌ها که با جزییات کامل عرضه می‌شود، همراه با موسیقی، مناظری از شهر استانبول را در قرن نوزدهم نشان می‌دهد.

در «استانبول زیبا» تصاویر و موسیقی با زیرنویس‌های انگلیسی و عربی عرضه می‌شود. این نمایشگاه تا 22 می به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
چگونه در استانبول تفریح کنیم ؟ - سفر به استانبول ترکیه