آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ «کیک مخملی قرمز» مخصوص ولنتاین


شیرینی ها/ «کیک مخملی قرمز» مخصوص ولنتاینایران بانو/ این کیک زیبا را با شکل قلب که برای مناسبت های مختلفی مثل تولد، ولنتاین و … می شود استفاده کرد .
چی لازم دارم:
آرد ۲ و ½ فنجان
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۲ فنجان
کره ۱ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
پودرکاکائو ۱ قاشق غذاخوری
رنگ قرمز خوراکی ۱ و ½ قاشق غذاخوری
دوغ ۱ فنجان
وانیل ۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای درست کردن کرم پنیر:
پنیر خامه ای ۲۲۵ گرم
کره ۱ فنجان
وانیل ۲ قاشق چایخوری
پودر شکر ۴ - ۵ فنجان
چطور بپزم:
فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. آرد و نمک و جوش شیرین را با هم الک می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.
در یک کاسه دیگر کره و شکر را آنقدر با همزن می زنیم تا رنگ کره روبه روشنی برود. بعد وانیل را هم به مواد اضافه می کنیم و سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را خوب با هم می زنیم تا کیک لطیف تری داشته باشیم.
سپس دوغ را کم کم به آرد اضافه می کنیم و مواد را کنار می گذاریم.
در یک کاسه کوچک پودر کاکائو و رنگ قرمز را با هم خوب مخلوط می کنیم.
در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ و ½ قاشق غذاخوری رنگ قرمز را با هم خوب مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو کاملا در رنگ حل شود. بعد مواد را به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم. بعد مخلوط آرد و دوغ را هم به مواد اضافه می کنیم. مواد را فقط در همین حد به هم می زنیم که آرد خوب مخلوط شود.
یک قالب گرد ساده برمی داریم و قالب را روغنی می کنیم و بعد قالب را آردی می کنیم تا وقتی که کیک پخت راحت و تمیز از قالب بیرون بیاید. مواد را درون قالب می ریزیم و کیک را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد.
یک قالب گرد ساده را روغنی و بعد آن را آردی می کنیم و مواد کیک را درون قالب می ریزیم.
در این فاصله کرم بین کیک را آماده می کنیم. در یک کاسه متوسط پنیر خامه ای و کره و وانیل را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا نرم و یکدست شوند. سپس پودر شکر را کم کم به مواد کیک اضافه می کنیم و همینطور هم می زنیم تا مواد کرکی شکل شود.
الگویی به شکل قلب با کاغذ روغنی درست می کنیم و کیک را به شکل قلب را در می آوریم.
وقتی کیک پخت آن را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم سرد شود. در این فاصله روی کاغذ روغنی شکل یک قلب را می بریم و بعد الگویی که با کاغذ روغنی درست کردیم را روی کیک می گذاریم و شکل قلب را در می آوریم.
در تصاویر زیر مراحل درست کردن کیک قلبی شکل را نشان داده ایم.

منبع: ایران بانو


ویدیو مرتبط :
کیک قرمز مخملی