لزوم ورود مجلس دهم برای حل مشکلات سازمان بیمه سلامت


معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد ناموفق سازمان بیمه سلامت در زمینه یکسان سازی بیمه‌ها گفت: مجلس دهم برای حل مشکلات سازمان بیمه سلامت ایران به صورت جدی ورود پیدا کند.

عبدالله عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرورت ورود جدی نمایندگان مجلس به موضوع ساماندهی وضعیت‌ سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: مجلس آینده باید در این حیطه به بیمه‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: با دوگانگی در پرداخت حق بیمه‌ها روبرو هستیم و مبلغی که کارگران بابت حق بیمه به تامین اجتماعی می پردازند 9 درصد از حقوق‌شان را شامل می‌شود ولی کارکنان دولت 6 درصد از حقوق‌شان را بابت حق بیمه می‌پردازند. این یک تفاوت آشکار است که باعث شده است ارائه خدمات برای بیمه شدگان یکسان نباشد.

معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عواملی از این دست سبب شده است تا بیمه سلامت عملکرد موفقی در زمینه یکسان سازی کامل بیمه‌ای نداشته باشد عنوان کرد: مجلس باید برای حل مشکلات سازمان بیمه سلامت ایران به صورت جدی ورود پیدا کند.

عمادی افزود: بیش از 2 سال از تصویب اساسنامه سازمان بیمه سلامت می‌گذرد اما هنوز توفیق چندانی در یکسان سازی کامل عملکرد بیمه‌ها حداقل در کلیه روش‌ها و برنامه‌ها نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اوایل بر ادغام بیمه‌ها تاکید داشتم گفت: اکنون دیگر به ادغام فیزیکی بیمه‌ها اعتقادی ندارم و تصور می‌کنم به پیاده سازی مدل جدیدی نیاز است. روشی همانند بیمه مرکزی که در آن آمار، اطلاعات، روش‌ها و سیاست‌های بیمه‌گران مختلف یکپارچه شده باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آرم استیشن سازمان بیمه سلامت